احضار معین محمدی، شهروند بهایی به زندان یزد

«معین محمدی»، شهروند بهایی ساکن یزد جهت اجرای حکم به زندان احضار شد. بر اساس احضاریه الکترونیکی صادر شده، به این شهروند بهایی از تاریخ درج ابلاغیه در سامانه ابلاغ (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰) به مدت ۱۰ روز مهلت داده شده است تا خود را به شعبه اول دایره دادگاه انقلاب یزد معرفی کند.

در فروردین ماه سال جاری، این شهروند بهایی پس از گذراندن یک سال محکومیت با پابند الکترونیکی متوجه می‌شود که بنا به اعتراض دادستان به این حکم، پرونده او برای بررسی مجدد به دیوان عالی کشور ارسال و پس از نقض حکم دادگاه تجدیدنظر، پرونده جهت بررسی مجدد به شعبه یک دادگاه انقلاب یزد بازگردانده شده است.

بر اساس رای قاضی «قره قانی»، رییس شعبه یک دادگاه انقلاب یزد که بدون اطلاع و حضور متهم برگزار شد، معین محمدی به اتهام‌ «عضویت در گروه‌های مخالف نظام  و پیروی از آیین بهاییت»، به ۳۱ ماه و ۱۶ روز حبس تعزیری و به اتهام« تبلیغ علیه نظام»، به هفت ماه و ۱۶ روز حبس و در مجموع به سه سال و سه ماه و دو روز حبس تعزیری محکوم شده است.

مطابق ماده ۱۳۴ «قانون مجازات اسلامی» و تجمیع جرایم، مجازات اشد، یعنی ۳۱ ماه و ۱۶ روز حبس برای این شهروند بهایی قابل اجرا خواهد بود که با کسر یک سال محکومیت سپری شده با پابند، ۱۹ ماه و ۱۶ روز زندان قابل اجرا است.

احضار معین محمدی به زندان یزد در حالی رخ داده که یزد از جمله شهرهایی است که نمونه‌هایی از مبتلایان به ویروس جهش‌یافته هندی در آن یافت شده و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای کنترل ویروس جدید در الویت اقدامات مسوولان بهداشتی شهر قرار گرفته است.

با شروع سال جدید، فشار بر شهروندان بهایی افزایش یافته است. بازداشت و انتقال به زندان بیش از ۲۵ بهایی در شهرهای مشهد، بندرعباس، بابل، شیراز و بهارستان، تفتیش منازل ده‌ها شهروند بهایی و ممانعت از دفن متوفیان بهایی تهران در گورستان بهاییان، از جمله اقدامات ایذایی است که بهاییان ایران در یک ماه گذشته با آن مواجه بوده‌اند.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

اخبار

جامعه جهانی بهایی: کارزار وسیع دولت ایران برای نابودی جامعه بهایی در جریان است

دفتر «جامعه جهانی بهایی» مستقر در ژنو با انتشار بیانیه‌ای، به موج اخیر بازداشت‌ها و اذیت و آزار بهاییان ایران واکنش نشان داد. در این بیانیه که روز پنج‌شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ منتشر شده، آمده است حکومت ایران یک کارزار وسیع دولتی را شکل داده که هدفش نابودی سیستماتیک جامعه بهایی به عنوان یک جامعه زنده و پویا است.

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد. 

© Copyright Off-Centre Productions 2021