ممانعت از آزادی ساناز تفضلی پس از تودیع وثیقه

بر اساس خبر رسیده به ایران وایر، در حالی‌که سند وثیقه ساناز تفضلی از سوی دادگاه پذیرفته و برگه آزادی او از زندان وکیل آباد مشهد صادر شده است، مسئولین زندان به دلیل مخالفت سلیمانی، بازپرس پرونده از آزادی او خودداری کرده‌اند.

یک منبع مطلع به ایران وایر گفت که یک هفته پیش قرار وثیقه سنگین معادل ده میلیارد تومان از سوی شعبه ۹۰۳ برای ساناز تفضلی اعلام شد. با این‌که بازپرس سلیمانی قول داده بوده که مبلغ وثیقه را کم کند ولی انجام نشد. سرانجام در روز سه شنبه ۱۳ دی سند معادل میزان وثیقه تودیع و نامه آزادی موقت صادر شد. ولی در روز بعد، پس از مراجعه خانواده به زندان وکیل آباد مشخص شد که بازپرس با آزادی خانم تفضلی مخالفت کرده است. این در حالی است وثیقه هم برگشت داده نشد و در بازداشت دادگاه است.

قابل ذکر است ساناز تفضلی، شهروند بهایی در تاریخ ۱ آذر ۱۴۰۱ توسط ماموران اداره اطلاعات مشهد دستگیر شد. او پس از ۳۵ روز از اداره اطلاعات به زندان وکیل آباد مشهد منتقل شد. تا کنون اتهام این شهروند به طور صریح به خانواده‌اش اعلام نشده فقط بازپرس پرونده به طور ضمنی به تبلیغ علیه نظام اشاره کرده است.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

اخبار

بازداشت ساناز تفضلی، شهروند بهایی در مشهد

بنا به گزارش رسیده به «ایران‌وایر»، صبح روز سه‌شنبه ۱آذر ۱۴۰۱، یک شهروند بهایی ساکن مشهد به نام «ساناز تفضلی(روحی)» هنگامی‌که در اتومبیل شخصی در حال تردد در شهر بوده، توسط ماموران وزارت اطلاعات دستگیر شد.

اخبار

ممانعت از آزادی بهائیان بازداشت شده با قرار وثیقه

بنا به خبر رسیده به ایران وایر، از ده نفر از جوانان بازداشت شده بهائی در مازندران که قرار بود در روز یکشنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۱ با تودیع قرار وثیقه آزاد شوند، با کارشکنی مسئولان تنها یک نفر به نام ساناز حکمت شعار با تودیع قرار وثیقه ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به طور موقت آزاد شد.

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد. 

© Copyright Off-Centre Productions 2021