یک منبع مطلع به ایران وایر گفت: «روز یکشنبه، خانواده‌ها برای گذاشتن وثیقه و آزاد کردن بچه‌هایشان به دادگستری قائم‌شهر مراجعه کردند ولی با برخورد نامناسب مسئولان مربوطه مواجه شدند و به بهانه‌های مختلف مانند همکاری نکردن فرزندت، حاضر به پذیرش وثیقه‌ها نشدند. کارشناس‌های ارزش‌گذاری سند هم خانواده‌ها را معطل کردند. یکی از کارشناس‌ها به خانواده‌ای گفت چه عجله‌ای دارید؟ سه روز برای کارشناسی وقت است.»

این فرد در ادامه اظهار داشت که بر اثر فشارهای عصبی و روانی که در دادگستری بر خانواده‌ها وارد شد، پدر مهسا فتحی، یکی از بازداشت شدگان دچار حمله عصبی شد که منجر به آمدن آمبولانس و انتقال وی به بیمارستان شد.

هم‌چنین نگار دارابی و سامیه قلی نژاد، دو تن از بازداشت شدگان که برای آزادی موقت ایشان قرار وثیقه صادر شده بود، به دستور بازپرس پرونده قرار وثیقه‌ به دلیل عدم همکاری لغو شد.

قابل ذکر است از چهارده جوان بهائی دستگیر شده در ۹ شهریور ۱۴۰۱ در قائم‌شهر، هم اکنون یازده نفر به نام های افنانه نعمتیان، مجیر صمیمی، سامیه قلی نژاد، بصیر صمیمی، مهسا فتحی، نگار دارابی، هنگامه علیپور، مانی قلی نژاد، بیتا حقیقی، انیس سنایی، گلبن فلاح هم‌چنان در بازداشت بسر می‌برند.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد.