پذیرفتن کفالت سیاسی پیام ولی توسط رئیس کمیته حقوق بشر پارلمان آلمان

رناتا الت (Renata Alt) رئیس کمیته حقوق بشر پارلمان آلمان کفالت سیاسی «پیام ولی»، شهروند بهایی زندانی در زندان قزلحصار کرج را به عهده گرفت و خواستار آزادی فوری این زندانی عقیدتی شد.

این عضو پارلمان آلمان در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «پیام ولی اهل نظرآباد در ۲ مهر ۱۴۰۱ در کرج بازداشت شد. او یک فعال حقوق بشر و عضو جامعه بهایی است که به طور گسترده توسط رژیم اسلامی ایران مورد تبعیض و آزار قرار می‌گیرد. آقای ولی قرار بود در یک دادگاه نمایشی بدون وکیل قانونی محاکمه شود اما از شرکت در آن خودداری کرده است. او با مجازات سختی روبرو است. من کفالت او را بر عهده می‌گیرم و خواستار آزادی فوریش هستم.»

پیام ولی بیش از صد روز است در بازداشت موقت به‌سر می‌برد و مسئول پرونده با تبدیل قرار بازداشت وی به قرار وثیقه مخالفت کرده است. پیام ولی در صوتی منتشره از زندان اظهار می‌دارد که از طرف بازجویان برای اعتراف اجباری تحت فشار قرار گرفته است و بازجو، او را در صورت عدم همکاری تهدید به مجازات سنگین و عدم قبول وثیقه کرده است. اتهامات مطروحه علیه این شهروند بهایی عبارت است از: تبلیغ علیه نظام در فضای مجازی، تبلیغ علیه شرع اسلام در فضای مجازی و تحریک و اغوا برای ایجاد اغتشاش در فضای مجازی.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

اخبار

نامه سرگشاده پیام ولی، زندانی بهایی؛ بازداشت با کتک، بازجویی با تهدید

«پیام ولی»، از جمله شهروندان بهایی بازداشت شده در دو ماه گذشته در ایران است. ماموران امنیتی او را در ۲مهر در محل کارش در کرج، همراه با ضرب‌وشتم شدید بازداشت کردند. بازجویان او را در طول دوره بازجویی، جهت اعتراف اجباری تحت فشار قرار دادند.

این شهروند بهایی با اتهامات تبلیغ علیه نظام، تبلیغ علیه شرع اسلام، ارتباط و همکاری با رسانه‌های خارجی از طریق مصاحبه و ارسال اخبار نقض حقوق‌بشر و تحریک مردم برای شرکت در اعتراضات از طریق فضای مجازی، رو‌به‌‌رو است.

در حال حاضر، پیام ولی در زندان قزلحصار بازداشت است. این شهروند بهایی در فایل صوتی و نامه‌ای سرگشاده که در اختیار «ایران‌وایر» گذاشته شده، به شرح آن‌چه بر او در دوره بازجویی گذشته است می‌پردازد و اتهامات انتسابی به خویش را رد می‌کند.

اخبار

بازداشت پیام ولی، شهروند بهایی در محل کار

عصر روز شنبه ۲ مهر ۱۴۰۱، هشت مامور وزارت اطلاعات به محل کسب (فروشگاه عینک) پیام ولی، شهروند بهائی ساکن کرج هجوم برده و بدون نشان دادن حکم، این شهروند بهائی را با اِعمال زور و ضرب و شتم بازداشت و سوار ماشین کردند.

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد. 

© Copyright Off-Centre Productions 2021