اعتراض مولوی عبدالحمید به قتل، اعدام، تجاوز و شکنجه معترضان

«مولوی عبدالحمید»، امام جمعه اهل سنت زاهدان، به «قتل»، «اعدام»، «تجاوز جنسی» و «شکنجه‌های سنگین» معترضان در «جمهوری اسلامی» اعتراض کرد.

عبدالحمید اسماعیل زهی، مدیر دارالعلوم و امام جمعه اهل سنت زاهدان و رییس شورای هماهنگی مدارس علوم دینی اهل سنت سیستان‌وبلوچستان، در طول اعتراضات سراسری، بارها جمهوری اسلامی را مورد نکوهش قرار داده و از معترضین حمایت کرده بود.

امام جمعه اهل سنت زاهدان امروز ۶دی۱۴۰۱، در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توییتر نوشت: «چه کسی فکر می‌کرد در نظامی که علما در راس آن هستند و عنوان #جمهوری_اسلامی دارد، به‌جای شنیدن #صدای_معترضان، با آنان رفتارهایی مثل #قتل، #اعدام، #تجاوز_جنسی و #شکنجه‌های_سنگین صورت خواهد گرفت؟! آمران و عاملان این جنایات چه جوابی در پیشگاه خدا دارند؟!»

مولوی عبدالحمید از جمله چهره‌های شاخص مذهبی در داخل کشور است که به رغم تکذیب پی‌درپی مقامات حکومت، وقوع تجاوز جنسی در زندان‌های جمهوری اسلامی را تایید کرده بود.

او همچنین کلیت جمهوری اسلامی را مسوول تیراندازی به معترضان در «جمعه خونین» زاهدان معرفی کرد و تقلیل مساله به خطای شخصی ماموران را رد کرد.

عبدالحمید اسماعیل زهی ۱دی۱۴۰۱، در یک سخنرانی، جمهوری اسلامی را مسوول کشتار معترضان در زاهدان دانست و گفت:‌ «ما معتقدیم که مردم ما را مامور نه، بلکه حاکمیت و نظام زده است.»

او همچنین برخلاف روایت حکومت، تیراندازی و کشتار معترضان در جمعه خونین زاهدان را «برنامه‌ای ازپیش‌تعیین‌شده» توصیف کرد.

امام جمعه اهل سنت زاهدان در ادامه، اظهارات مقام‌های جمهوری اسلامی از جمله رییس هیات اعزامی «علی خامنه‌ای» به سیستان‌وبلوچستان، مبنی بر حمله معترضان به کلانتری را رد کرد.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

اخبار

فشار نهادهای امنیتی بر مولوی عبدالحمید برای پایان دادن به خطبه‌های انتقادی

امروز پنجشنبه ۱۵ دی ماه، سایت خبری حال‌وش که اخبار سیستان و بلوچستان را پوشش می‌دهد، خبر داد مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان، برای پایان دادن به خطبه‌های انتقادی جمعه‌های زاهدان به شدت از سوی دستگاه‌های امنیتی تحت فشار است.

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد. 

© Copyright Off-Centre Productions 2021