فشار نهادهای امنیتی بر مولوی عبدالحمید برای پایان دادن به خطبه‌های انتقادی

امروز پنجشنبه ۱۵ دی ماه، سایت خبری حال‌وش که اخبار سیستان و بلوچستان را پوشش می‌دهد، خبر داد مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان، برای پایان دادن به خطبه‌های انتقادی جمعه‌های زاهدان به شدت از سوی دستگاه‌های امنیتی تحت فشار است.

بر اساس گزارش حالوش،دستگاه‌های امنیتی و نظامی با تحت فشار گذاشتن مولوی عبدالحمید از وی خواسته‌اند تا اعتراضات جمعه‌های بلوچستان را خاتمه داده و از خطبه‌های انتقادی دست بکشد.

در این گزارش همچنین آمده است که مولوی عبدالحمید خواسته نهادهای امنیتی را رد کرده است.

امام جمعه اهل سنت زاهدان از ابتدای اعتراضات سراسری، سخنرانی‌های تند و انتقادی علیه سرکوب‌های گسترده نیروهای امنیتی و کشتار معترضان ایراد کرده است. مولوی عبدالحمید همچنین ضمن مسئول دانستن علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی در قبال سرکوب و کشتار معترضان، خواستار برگزاری رفراندوم در ایران با حضور ناظران بین‌المللی شده بود.

پس از شروع اعتراضات سراسری، مردم شهر زاهدان در هر جمعه پس از حضور در نماز جمعه به امامت مولوی عبدالحمید در خیابان‌ها تجمع می‌کنند و شعارهایی ضد جمهوری اسلامی، علی خامنه‌ای و سپاه و بسیج سر می‌دهند.

بر اساس گزارش‌ها در آستانه روز جمعه ۱۶ دی‌ماه، چهارده هفته پس از «جمعه خونین» زاهدان، «تعداد زیادی از نیروهای نظامی و لباس شخصی در مدارس سطح شهر زاهدان مستقر شده‌اند.

در چند روز گذشته همچنین نیروهای امنیتی دست‌کم «۱۱۳ نفر از شهروندان و کودکان زیر ۱۸ سال بلوچ» در مناطق مختلف شهر زاهدان را با «تیراندازی و خشونت زیاد» بازداشت کرده است.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد. 

© Copyright Off-Centre Productions 2021