آیدا راستی، شهروند بهایی با قرار وثیقه آزادشد

«آیدا راستی»، شهروند بهایی ساکن تهران، پس از سه ماه بازداشت موقت، در روز دوشنبه ۵دی۱۴۰۱، با قرار وثیقه ۶۰۰ میلیون تومان از زندان قرچک ورامین به طور موقت، تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد. این شهروند بهایی در شامگاه ۶مهر ماه توسط ماموران امنیتی در منزل شخصی خود بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد.

آیدا راستی در روز سه شنبه۱۵آذر، از زندان اوین به زندان قرچک ورامین منتقل شد. این شهروند ۲۸ ساله بهایی در طی دوره بازداشت چندین بار دچار شوک عصبی شد، به طوری‌که پاهایش از زانو به پایین به بی‌حسی موقت مبتلا شدند.

قابل ذکر است «بردیا بصیری»، همسر آیدا راستی، در ۲۶آذر،  پس از هجوم ماموران به منزل او بازداشت شد.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

اخبار

آیدا راستی، بردیا بصیری؛ بازداشت بدون اتهام مشخص

«آیدا راستی قلاتی»، شهروند بهایی ساکن تهران که بیش از ۸۰ روز در بازداشت به سر می‌برد، در روز یک‌شنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۱، پس از شنیدن خبر دستگیری همسرش، «بردیا بصیری»، ناگهان دچار شوک عصبی شد و پاهایش از ناحیه زانو به پایین فلج شده‌اند. شدت این حمله عصبی طوری بوده است که او را بلافاصله به بهداری زندان منتقل کرده‌اند.

اخبار

آیدا راستی؛ بازداشت هنرمند بهایی به خاطر پست اینستاگرامی حمایت از اعتراضات

«آیدا راستی قلاتی»، هنرمند جوان بهایی، یکی از بازداشت‌ شدگان هفته‌های اخیر است. او بیش از هشت هفته است که دستگیر و در بند ۲۰۹ زندان «اوین» نگه داشته شده است. از اتهام آیدا هیچ اطلاعی در دست نیست و از حق داشتن وکیل هم محروم بوده است.

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد. 

© Copyright Off-Centre Productions 2021