تفتیش منازل بهاییان در شیراز و بازداشت یک شهروند بهایی

بنا به اطلاع رسیده، روز شنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۱ ماموران اداره اطلاعات شیراز به منزل یک شهروند بهایی به نام مسعود ممتاز یورش بردند. ماموران پس از تفتیش منزل و ضبط بعضی وسایل شخصی نامبرده از جمله موبایل و لپ تاب، مسعود ممتاز را هم بازداشت و به محل نامعلومی انتقال دادند.

با گذشت ده روز از بازداشت این شهروند بهایی، از محل نگه‌داری و اتهام او هیچ اطلاعی در دست نیست.

قابل ذکر است در طی روزهای گذشته، منازل تعدادی از شهروندان بهایی در شهر شیراز توسط ماموران وزارت اطلاعات بازرسی شده و صاحب‌خانه‌ها تهدید شده‌اند که در صورت خبررسانی بازداشت خواهند شد.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

اخبار

اعتراض مجید توکلی به ضرب و شتم آرش زمانی، زندانی بهایی در زندان اوین

بنا به گزارش یک منبع از زندان اوین، حدود یک ماه پیش در بند ۲۴۱ زندان اوین نگهبانان به دلایل نامشخص «آرش زمانی فراهانی»، زندانی بهایی را مقابل چشم سایر همبندی‌هایش مورد ضرب‌وشتم و فحاشی قرار دادند. این اقدام، با اعتراض «مجید توکلی»، فعال دانشجویی سابق و هم‌بندی آرش مواجه شد و در پی آن، نگهبانان مجید توکلی را هم به‌خاطر حمایتش از هم‌بندی بهایی،‌ مورد ضرب‌وشتم قرار دادند.

اخبار

بازداشت یک زوج جوان بهایی در تهران

بنا به خبر رسیده به ایران، ساعت دو و نیم صبح روز شنبه ۲ مهر ۱۴۰۱، ماموران به منزل یک زوج جوان بهایی به نام آرش زمانی و ارمغان ذبیحی در شهر تهران هجوم برده و پس از بازرسی منزل، این دو تن را بازداشت کردند.

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد. 

© Copyright Off-Centre Productions 2021