اعتراض مجید توکلی به ضرب و شتم آرش زمانی، زندانی بهایی در زندان اوین

بنا به گزارش یک منبع از زندان اوین، حدود یک ماه پیش در بند ۲۴۱ زندان اوین نگهبانان به دلایل نامشخص «آرش زمانی فراهانی»، زندانی بهایی را مقابل چشم سایر همبندی‌هایش مورد ضرب‌وشتم و فحاشی قرار دادند. این اقدام، با اعتراض «مجید توکلی»، فعال دانشجویی سابق و هم‌بندی آرش مواجه شد و در پی آن، نگهبانان مجید توکلی را هم به‌خاطر حمایتش از هم‌بندی بهایی،‌ مورد ضرب‌وشتم قرار دادند.

نگهبانان سپس آرش زمانی، مجید توکلی و چند تن دیگر از زندانیان بند را، به سلول‌های انفرادی منتقل کردند. پس از مدتی، آرش زمانی و مجید توکلی را از سایر زندانیان بند ۲۴۱ جدا کرده و از انفرادی به محل‌های دیگر می‌فرستند. آرش زمانی به بند ۳۵۰ منتقل شده و در روزهای گذشته به زندان فشافویه منتقل شده است.

قابل ذکر است آرش زمانی و همسرش، «ارمغان ذبیحی» در ساعت دو صبح شنبه ۲مهر۱۴۰۱، با هجوم ماموران امنیتی به منزل شخصی‌شان در تهران دستگیر شدند و از آن زمان تاکنون، در بازداشت هستند. همچنین پدر ارمغان، «سیروس ذبیحی» هم در همان تاریخ در منزل شخصی در شهر مشهد بازداشت شد و با گذشت بیش از دو ماه، هم‌چنان در اداره اطلاعات مشهد بازداشت است.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

اخبار

بازداشت ساناز تفضلی، شهروند بهایی در مشهد

بنا به گزارش رسیده به «ایران‌وایر»، صبح روز سه‌شنبه ۱آذر ۱۴۰۱، یک شهروند بهایی ساکن مشهد به نام «ساناز تفضلی(روحی)» هنگامی‌که در اتومبیل شخصی در حال تردد در شهر بوده، توسط ماموران وزارت اطلاعات دستگیر شد.

اخبار

ده‌ها مورد نقض حقوق بهائیان در طی اعتراضات سراسری

جامعه جهانی بهائیان در گزارشی از ده‎ها مورد نقض حقوق بهائیان در طی اعتراضات سراسری پرداخت. بر اساس این گزارش در جدیدترین موج سرکوب بهائیان ایران از ماه شهریور تاکنون ۲۹ بهائی در ایران دستگیر شده‌اند. این در حالی است که حکومت ایران به دلیل کارنامۀ حقوق بشری خود بیش از هر زمان دیگری در سراسر جهان مورد توجه قرار دارد.

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد. 

© Copyright Off-Centre Productions 2021