بازداشت یک زوج جوان بهایی در تهران

بنا به خبر رسیده به ایران، ساعت دو و نیم صبح روز شنبه ۲ مهر ۱۴۰۱، ماموران به منزل یک زوج جوان بهایی به نام آرش زمانی و ارمغان ذبیحی در شهر تهران هجوم برده و پس از بازرسی منزل، این دو تن را بازداشت کردند.

خانواده این زوج هیچ اطلاعی از نحوه دستگیری، اتهام و محل نگه‌داری آنان ندارند.

قابل ذکر است، چند ساعت بعد از دستگیری این زوج حوالی ظهر روز شنبه ۲ شهریور ماموران سیروس ذبیحی، پدر ارمغان را هم در منزل شخصی‌ش در شهر مشهد بازداشت کردند.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

اخبار

تداوم بازداشت سامان استوار، شهروند بهایی در زندان کرج

با گذشت حدود ۴۵ روز از بازداشت سامان استوار، شهروند بهایی ساکن کرج، این شهروند بهایی هم‌چنان در وضعیت بلاتکلیف در زندان کرج نگه‌ داشته شده است و خانواده‌‌ی او هیچ اطلاعی از چگونگی حبس و اتهام این شهروند ندارند.

اخبار

خانه خراب می‌کنند، برای خیمه‌های حسین می‌گریند؛ چطور از بهاییان حمایت کنیم؟

روز سه‌شنبه ۱۱ مردادماه، حدود ۲۰۰ مامور از سازمان‌های مختلف دولتی، با حضور در روستای «روشنکوه»، در نزدیکی ساری، خانه‌های بهاییان این روستا را تخریب کردند. سازمان‌های حقوق‌بشری همان‌روز خبر دادند که ماموران روستاییان را در یک مکان جمع کرده و موبایل‌های آن‌ها را گرفته‌اند تا کسی نتواند از وقایع آن روز فیلم و عکس تهیه کند. اما، چند ویدیوی چند ثانیه‌ای از این حمله منتشر شده که در آن کودکان و افراد مسن گریه و زاری می‌کنند و پیرزنی که کمرش خم شده، از رنج فریاد می‌زند: «اسلام‌تان این است؛ ظلم ظلم!»

این نخستین بار نیست که خانه‌ها و اموال شهروندان بهایی در ایران مصادره و تخریب می‌شود. مقامات ایران، معمولا برای این نقض گسترده حقوق پیروان آیین بهایی و نقش حق حیات آن‌ها، بهانه‌های به ظاهر قانونی می‌آوردند. در عین‌حال، شهروندان غیربهایی ایران، بارها در شبکه‌های اجتماعی اعتراض خود به این سیاست حذف بهاییان ایران و آزار سیستماتیک، شکنجه و زندانی کردن آن‌ها اعلام کرده‌اند.

چه‌کاری از شهروندان غیربهایی ایران در داخل و خارج بر می‌آید تا مانع تکرار این فاجعه شوند؟ برای جزییات بیشتر با «موسی برزین خلیفه‌لو»، وکیل حقوق‌بشری و مشاور حقوقی ایران‌وایر گفت‌وگو کرده‌ایم.

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد. 

© Copyright Off-Centre Productions 2021