ایران‌وایر پیشتر در گزارشی مفصل به تهدیدهای نهادهای امنیتی در خصوص تبعید آقای اخلاقی و ۸ نوکیش مسیحی دیگر به زندان رشت یا  یکی دیگر از زندان‌های گیلان پرداخت.

مرخصی بهنام اخلاقی که برای گذراندن حکم ۵ ساله خود در زندان اوین به‌سر می‌برد با قرار وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی برای مدت ۱۵ روز به مرخصی اعزام شده است.

بهنام اخلاقی در تاریخ ۴ اسفندماه ۱۳۹۷ توسط نیروهای امنیتی در رشت بازداشت شد. منزل آقای اخلاقی پس از بازداشت، توسط ماموران تفتیش و برخی ازلوازم شخصی او ضبط شد.

یک منبع مطلع پیشتر در گفتگو با ایران وایر گفت که در جریان تفتیش منزل آقای اخلاقی اقدام به شکستن و یا آسیب به نمادهای مرتبط با مسیحیت کرده بودند.

بهنام اخلاقی پس از ۱۲ روز بازداشت در یکی از نهادهای امنیتی به زندان منتقل و ۱۱ روز هم در بند جرایم عادی محبوس بود.

در تاریخ ۲۷ اسفندماه ۱۳۹۷ بهنام اخلاقی به صورت موقت با قرار وثیقه ۱۵۰ میلیون تومانی تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد اما با برگزاری دادگاه اول این نوکیش مسیحی در مردادماه ۱۳۹۸ قاضی محمد مقیسه در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران قرار وثیقه به یکباره در روندی غیرقانونی به یک میلیارد و پانصد میلیون تومان افزایش پیدا کرد.

افزایش مبلغ وثیقه و عدم توانایی مالی در تامین آن موجب شد که آقای اخلاقی در پی تایید حکم  در خردادماه ۹۹ توسط قاضی سید احمد زرگر برای گذراندن دوران محکومیت خود به زندان اوین منتقل شود.

بهنام اخلاقی  به اتهام «اقدام علیه امنیت کشور از طریق تشکیل کلیسای خانگی و تبلیغ مسیحیت تبشیری و صهیونیستی» به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شده است.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد.