رییس دانشگاه تهران پس از درخواست آزادی کسری نوری، برکنار شد

محمود نیلی احمدآبادی، رئیس دانشگاه تهران یک روز بعد از این که درنامه‌ای به رییس قوه قضاییه خواهان آزادی کسری نوری، دانشجوی زندانی این دانشگاه شده بود از کار برکنار شد.

محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ایران روز سه‌شنبه ۳۰ شهریور محمود نیلی احمدآبادی را از ریاست دانشگاه تهران برکنار و محمد مقیمی را جانشین او کرد.

مقیمی استاد مدیریت دولتی دانشگاه تهران است و پیش از این مسوولیت‌هایی چون معاونت آموزش و برنامه‌ریزی دیوان محاسبات کشور، ریاست هیات نظارت و ارزیابی آموزش عالی استان قم و ریاست پردیس فارابی دانشگاه تهران را بر عهده داشته است.

نیلی احمدآبادی یک روز پیش برکناری در نامه‌ای از محسنی اژه‌ای خواسته بود کسری نوری، دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد حقوق بشر دانشگاه تهران و از مدیران وب‌سایت «مجذوبان نور» را آزاد کند.

رییس سابق دانشگاه تهران درباره این نامه به «ایسنا» گفته بود: «با توجه به اینکه کسری نوری دانشجوی کارشناسی ارشد حقوق بشر دانشگاه تهران است و نیمی از دوره حبس خود را گذرانده، ظاهرا قانون این اجازه را داده که آزاد شود.»

وی  گفته بود، این نامه را پس از درخواست خانواده این دانشجوی دربند برای آزادی او نوشته شده است.

محمود نیلی احمدآبادی، از ۱۹ خرداد سال ۹۳ ریاست این دانشگاه را بر عهده داشت. برکناری او اولین تغییر رئیس دانشگاه از سوی وزیر علوم دولت ابراهیم رییسی است.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

اخبار

وکیل کسری نوری: دانشگاه تهران از زندانی بودن موکلم مطلع بوده است

در پی اعلام اخراج «کسری نوری»، درویش گنابادی محبوس در زندان، وکیل او ادعای مسوولان «دانشگاه تهران» مبنی بر ارایه نکردن مدارک زندانی بودن موکلش را رد کرد و گفت خانواده کسری نوری پیش‌تر در این باره با دانشگاه مکاتبه داشته‌اند.

اخبار

نامه‌های زندان؛ بهانه اخراج کسری نوری از دانشگاه

محرومیت «کسری نوری» از ادامه تحصیل و اخراج این درویش زندانی از دانشگاه تهران، بیش از هر چیز نشان‌دهنده تداوم سیاست حذف دانشجویان منتقد از صحنه دانشگاه‌ها از سال ١٣٨٨، یعنی دوران اوج‌گیری سرکوب جنبش دانشجویی در جمهوری اسلامی است.

یک منبع آگاه از روند پرونده کسری نوری، در گفت‌وگو با ایران وایر از چرایی اخراج او و نقش ریاست دانشگاه تهران در تحمیل این محرومیت پرده برداشته است.

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد. 

© Copyright Off-Centre Productions 2021