یورش ماموران به منزل یک خانواده بهایی به اتهام تشویش افکار عمومی

بنا به گزارش رسیده به ایران وایر، ‌‌در پی بازداشت‌ها و تفتیش‌‌های مکرر منازل شهروندان بهایی در یک ماه گذشته روز سه شنبه ۳ آبان ۱۴۰۱، ماموران اداره اطلاعات کرمان با در دست داشتن حکمی مبنی بر تبلیغ علیه نظام و تشویش افکار عمومی به منزل یک زوج بهایی به نام سبحان میبدی و شمیس نورانی (میبدی) یورش برده و آن‌جا را تفتیش کردند.

بر اساس این گزارش ماموران پس از تفتیش منزل و ضبط تلفن‌های همراه، لپ تاب، دی وی دی از دوربین مداربسته و کتب بهایی، محل را ترک کردند.

در ۴۰ روز گذشته، بیش از پانزده شهروند بهایی در شهرهای مختلف ایران از جمله تهران، کرج، مشهد، اصفهان، شیراز و کرمان توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده‌اند.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

اخبار

جعلیات نظام برای سرکوب؛ شهروندان دستگیر شده بهایی کیستند؟

چهار هفته از خیزش سراسری مردم ایران علیه ظلم و نابرابری حاکم بر جامعه می‌گذرد. حاکمیت ایران، برای خاموش کردن اعتراضات به هر ترفندی متوسل شده است. کشتن مردان و زنان شجاع، بازداشت، ضرب و شتم، تهمت و تفرقه افکنی، از جمله شیوه‌های مقابله حکومت در برابر ایرانیان بوده است.

شهروندان بهایی ایران، از جمله اقشار جامعه ایران هستند که از ابتدای تاسیس نظام اسلامی در ایران، در تیررس فشارها و برخوردهای حکومتی بوده‌اند. در این هفته‌ها، باز هم شاهد تهمت‌زنی و بازداشت هم‌وطنان بهایی در ایران هستیم.

اخبار

بازداشت عنایت الله نعیمی، شهروند بهائی در اصفهان

روز چهارشنبه ۶ مهر ۱۴۰۱، ماموران اداره اطلاعات اصفهان به منزل یک شهروند بهائی به نام عنایت ‌الله نعیمی هجوم بوده و وسایل شخصی، موبایل و کامپیوتر او را ضبط کردند سپس نعیمی را بازداشت و به محل نامعلومی انتقال دادند.

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد. 

© Copyright Off-Centre Productions 2021