تداوم بلاتکلیفی یک خانواده بهایی بازداشت شده در زندان‌های اوین و مشهد

در پی هجوم ماموران امنیتی در ساعت دو صبح روز شنبه ۲ مهر ۱۴۰۱ به منزل یک زوج بهایی در تهران، «آرش زمانی فراهانی» و همسرش، «ارمغان ذبیحی» بازداشت شدند.

ساعاتی پس از این واقعه و حوالی ظهر همان روز، ماموران وزارت اطلاعات به منزل «سیروس ذبیحی»، پدر ارغوان در شهر مشهد هجوم بردند و این شهروند ۶۱ ساله بهایی را هم بازداشت کردند.

در یک ماه گذشته، سیروس ذبیحی در بازداشت‌گاه اداره اطلاعات مشهد نگه داشته شده و دختر و دامادش در بند ۲۰۹ زندان اوین بازداشت هستند.

مسئولین مربوطه تاکنون از ارائه هر گونه توضیح در مورد اتهام یا دلیل دستگیری اینان خودداری کرده‌‌ و هیچ اطلاعی در مورد روند رسیدگی پرونده به خانواده‌های ذبیحی و فراهانی نداده‌اند.

یکی از نزدیکان این شهروندان بهایی می‌گوید: «خانواده‌ها هر روز به زندان و دادستانی مراجعه می‌کنند ولی در طی این مدت هیچ پاسخی به آن‌ها داده نشده و فقط می‌گویند که به این‌جا نیایید، صبر کنید تا خودمان خبرتان کنیم…حتی چند دفعه، مسئول مربوطه منکر بازداشت آرش و ارمغان در اوین شده و گفته است که آن‌ها در این‌جا پرونده ندارند.»

سیروس ذبیحی، ارمغان ذبیحی و آرش زمانی، موفق شده‌اند تماس‌های کوتاه تلفنی با خانواده‌های خود داشته‌ باشند.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

اخبار

بازداشت حامی بهادری، شهروند بهایی در تهران

بنا به گزارش رسیده به ایران وایر، ساعت ۹ شب شنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۱، ماموران امنیتی به منزل یک شهروند بهایی به نام حامی بهادری در تهران هجوم برده و پس از بازرسی منزل و ضبط بعضی وسایل شخصی، او را بازداشت کردند.

اخبار

آیدا راستی، شهروند بهائی در تهران بازداشت شد

بنا به خبر رسیده به ایران وایر، ساعت ده شب چهارشنبه ۶ مهر ۱۴۰۱ یک گروه متشکل از پنج مامور وزارت اطلاعات به منزل یک شهروند بهائی به نام «آیدا راستی قَلاتی» در تهران هجوم برده و بدون نشان دادن حکم جلب، آیدا راستی را بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل کردند.

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد. 

© Copyright Off-Centre Productions 2021