دفن پیکر یک شهروند بهایی، بدون اطلاع خانواده و مراسم مذهبی

پیکر یک متوفی بهایی دیگر پس از سه هفته نگه‌داری در سردخانه و جلوگیری از تحویل آن به خانواده، در روز چهارشنبه ۱۳اردیبهشت۱۴۰۲، توسط ماموران، بدون اطلاع و انجام مراسم مذهبی در گورستان خاوران دفن شد.

پیکر یک متوفی بهایی دیگر پس از سه هفته نگه‌داری در سردخانه و جلوگیری از تحویل آن به خانواده، در روز چهارشنبه ۱۳اردیبهشت۱۴۰۲، توسط ماموران، بدون اطلاع و انجام مراسم مذهبی در گورستان خاوران دفن شد.

«مریم معینی پور»، شهروند ۹۲ ساله بهایی در تاریخ ۲۲فروردین سال جاری در تهران درگذشت.

طبق روال قانونی، خانواده‌ این شهروند بهایی برای تحویل جسد و دفن پیکر در آرامستان بهایی، به سردخانه بهشت زهرا مراجعه کردند اما با مانع‌تراشی مسوولان مربوطه مواجه شدند.

مسوولان بهشت زهرا به خانواده متوفی اعلام کردند که فقط در قبال دریافت ۳۰ میلیون تومان، اجازه ترخیص جسد از سردخانه را خواهند داد.

هم‌چنین فردی از وزارت اطلاعات به نام «مسعود مومنی» که خود را مسوول قبرستان بهاییان تهران معرفی کرده، خانواده متوفی را تهدید کرده بود که در صورت عدم پرداخت وجه درخواستی، جنازه خانم معینی پور را بدون حضور و اطلاع آنان در محل قبرهای دسته جمعی اعدامیان دهه ۶۰ دفن خواهند کرد.

خانواده معینی پور با درخواست غیرقانونی و غیراخلاقی مومنی موافقت نکردند و همین امر منجربه دفن غیرقانونی این شهروند بهایی در خاوران شد.

مرحومه مریم معینی پور، پنجمین شهروند بهایی است که در طی یک ماه گذشته بدون حضور خانواده توسط ماموران در خاوران، محل دفن صدها اعدام شده سیاسی در دهه ۶۰ دفن می‌شود.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

اخبار

دیده‌بان حقوق بشر: رفتار جمهوری اسلامی با بهائیان «جنایت علیه بشریت» است

سازمان دیدبان حقوق بشر در گزارشی بی سابقه اعلام کرد آزار و سرکوب سیستماتیک چهل و پنج سالۀ جامعۀ بهائی توسط حکومت ایران، بر اساس قوانین کیفری بین‌المللی، مصداق جنایت علیه بشریت است.

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد. 

© Copyright Off-Centre Productions 2021