طبق اطلاع «ایران‌وایر»، ماموستا «صابر خدامرادی»، امام جمعه مسجد جامع نور در شهرک قَوَخ در سقز ، از سوی دادگاه ویژه روحانیت همدان، به ۷ و نیم ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده است.

صابر خدامرادی از ماموستایانی بود که در ماه‌های اخیر در خطبه‌های جمعه بارها از معترضان حمایت، به ظلم و بی‌عدالتی‌های جمهوری اسلامی انتقاد، با خانواده زندانیان دیدار و خواستار آزادی بی‌قید و شرط آن‌ها شده بود.

او در ۲۹شهریور و چند روز پس از قتل «مهسا [ژینا] امینی»، به‌همراه چند ماموستای دیگر در منزل پدری مهسا حاضر و با خانواده او ابراز همدردی کردند.

در روز چهارشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۱ و پس از انتشار خبر بازداشت و زندانی شدن «پرهام پروری»، و محکومیت او به محاربه، صابر خدامرادی به‌همراه چند ماموستا و جمع دیگری از مردم در منزل پدری پرهام حاضر، و ضمن ابراز همدری و همراهی با آن‌ها خواستار آزادی پرهام و برداشتن حکم محاربه از پرونده او شدند.

صابرخدامرادی همچنین در خطبه‌های جمعه۱۱آذر، خواستار آزادی بازداشت‌شدگان اخیر شده بود و خطاب به حکومت گفت: «زندانیان را آزاد کنید و عصبانیت مردم را بیشتر نکنید، از این مطمئن باشید که نمی‌توانید در مقابل سیل عصبانیت مردم مقاومت کنید.»

او در همین خطبه اعلام می‌کند که دادگاه ویژه روحانیت در همدان از او خواسته است تا دو روز بعد، (یکشنبه ۱۳ آذر) در دادگاه حاضر شود. در پی این موضوع، اقشار مختلف ازجمله ماموستایان آیینی، معلمان و سایر شهروندان در پی حمایت از او برآمدند و خواستار لغو احضار و در غیر این صورت همراهی با او تا همدان شدند و حتی مقدمات و امکانات سفر ازجمله آماده‌سازی چند دستگاه اتوبوس برای جابه‌جایی همراهان او از سقز تا همدان انجام شد، که در نهایت این احضار یک روز قبل از موعد و بر اساس برخی شنیده‌ها، به توصیه مقامات سیاسی کردستان به مقامات قضایی همدان، به‌دلیل جو ملتهب سقز به تعویق افتاد.

با این وجود، در روزهای گذشته، ماموستا مجددا احضار و کانال اطلاع‌رسانی او اعلام کرد که صابر خدامرادی به هفت ماه و نیم حبس تعلیقی و ۷۴ ضربه شلاق تعلیقی تا سە سال محکوم شده است.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد.