آزادی دو شهروند بهایی در شهرهای اصفهان و گرگان

روز یکشنبه ۲۳بهمن‌۱۴۰۱، «المیرا رحمانی»، شهروند بهایی ساکن اصفهان پس از چهار هفته از زندان دولت آباد اصفهان آزاد شد.

این شهروند ۲۸ ساله بهایی صبح روز دوشنبه ۲۶دی۱۴۰۱، با یورش ماموران اداره اطلاعات اصفهان به منزل شخصی دستگیر شد. ماموران در هنگام خروج از منزل این موزیسین بهایی، ویولن سل او را هم ضبط کرده و با خود بردند.

هم‌زمان خبر آزادی «نفیسا سعادتیار»، شهروند بهایی ساکن گرگان از بازداشتگاه اطلاعات سپاه گرگان در رسانه‌ها منتشر شده است.

نفیسا سعادتیار به همراه همسرش، «پویا امری»، در روز شنبه ۱بهمن۱۴۰۱، توسط ماموران اطلاعات سپاه در منزل شخصی خود در گرگان بازداشت شدند. پویا امری، پس از چند روز آزاد شد ولی نفیسا بیشتر از دو هفته در بازداشت نگه داشته شد.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

اخبار

ابراهیم واحدیان، مترجم و فیزیکدان بهایی؛ اخراج از دانشگاه به خاطر عقیده

دکتر «ابراهیم واحدیان بروجنی»، در سال ۱۳۱۴ در یک خانواده بهایی در اصفهان متولد شد. او تحصیلات ابتدایی را در این شهر گذراند. واحدیان پس از پایان کلاس هشتم و گرفتن مدرک سیکل، با نصیحت عمویش که به او گفت اگر می‌خواهی شب‌ها راحت بخوابی و خدا از تو راضی باشد معلم شو، برای ادامه تحصیل راهی دانشسرای مقدماتی تربیت معلم شد. دانشسرای مقدماتی، دانش‌‌آموزان دارای مدرک سیکل را می‌پذیرفت و دوره‌اش دو سال بود.

اخبار

محکومیت بدیع خاضعی، شهروند بهایی به شش سال حبس

بدیع خاضعی، شهروند بهایی از سوی دادگاه انقلاب تهران به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور به پنج سال و به اتهام تبلیغ علیه نظام به یک سال حبس و مجموعا به شش سال حبس تعزیری محکوم شد. در صورت تایید حکم بدوی در تجدیدنظر، مجازات اشد یعنی پنج سال حبس تعزیری در مورد وی اِعمال خواهد شد.

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد. 

© Copyright Off-Centre Productions 2021