محکومیت بدیع خاضعی، شهروند بهایی به شش سال حبس

بدیع خاضعی، شهروند بهایی از سوی دادگاه انقلاب تهران به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور به پنج سال و به اتهام تبلیغ علیه نظام به یک سال حبس و مجموعا به شش سال حبس تعزیری محکوم شد. در صورت تایید حکم بدوی در تجدیدنظر، مجازات اشد یعنی پنج سال حبس تعزیری در مورد وی اِعمال خواهد شد.

این شهروند بهایی در اواسط مهر ماه هنگامی که همراه دوستانش برای صرف شام به بیرون منزل رفته بوده توسط ماموران امنیتی بازداشت و به زندان فشافویه منتقل می‌شود. مسئولین در زندان فشافویه پس از اطلاع از اعتقادات مذهبی بدیع خاضعی، او را از سایر زندانیان، جدا و به زندان اوین انتقال می‌دهند.

بدیع خاضعی در تاریخ ۳۰ آذر ماه با تودیع قرار وثیقه از زندان فشافویه آزاد شد. بنا به اظهار یکی از نزدیکان وی، بدیع را چند روز قبل از آزادی به دادگاه می‌برند. او درخواست می‌کند که چون وکیلش نیست، دادگاه را به هفته آینده موکول کنند تا به وکیلش برای حضور در دادگاه اطلاع دهد. ولی درخواست او پذیرفته نمی‌شود و قاضی چند تا سوال از او می‌کند سپس او را به زندان برمی‌گردانند. بر اساس همین جلسه‌ی کوتاه، چند روز پیش حکم بدیع را صادر کرده و او را به شش سال حبس تعزیری محکوم کرده‌اند.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

اخبار

بازداشت بدیع خاضعی، شهروند بهائی در تهران

بنا به خبر رسیده به ایران وایر، حدود چهار یا پنج روز پیش یک شهروند بهائی به نام بدیع خاضعی (۳۱ ساله) هنگامی که همراه چند تن از دوستانش برای صرف شام با اتومبیل در یکی از خیابان‌های تهران تردد می‌کردند توسط ماموران لباس شخصی، متوقف و کلیه سرنشینانش اتومبیل، بازداشت و به زندان فشافویه منتقل می‌شوند.

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد. 

© Copyright Off-Centre Productions 2021