پیام ولی، شهروند بهایی که ۱۴۵ روز است، در بازداشت بسر می‌برد در یک پیغام صوتی از داخل زندان اظهار داشته است که شرط آزادی او را اعتراف دروغین عنوان کرده‌اند ولی وی نپذیرفته است.

پیام ولی در این فایل صوتی گفته است:

«معاون قضایی کرج به او گفته که در ازای آزادیت باید تعهدی را که ما داده‌ایم امضا کنی! قسمت اول این تعهد، اعتراف اجباری است زیرا باید بگویی که حتما نادمی و اتهامات را پذیرفته‌ای و در قسمت بعدی باید بگویی که دیگر تکرار نمی‌کنم…قسمت اول این تعهد به این معنی است که کاری را که نکردی را باید قبول کنی! یعنی در ازای آزادیت باید اعتراف دروغین بکنی.»

این شهروند بهایی در ادامه می‌گوید که جلسه دادگاه او در روز ۱۹ بهمن ماه در شعبه یک دادگاه انقلاب کرج برگزار شد  و قاضی از او خواست تا تعهد مزبور را امضاء کند که آقای ولی در زیر تعهد، مطلب زیر را نوشته است:

«متعهد می‌شوم همان‌گونه که قبلا جرمی مرتکب نشده‌ام و تبلیغ علیه نظام و اقدامی علیه امنیت ملی نکرده‌ام در آینده هم نخواهم کرد.»

پیام ولی در پایان می‌گوید که برگه تعهد بین همه زندانیان سالن ۱۵ ندامت‌گاه مرکزی کرج (قزلحصار) که بازداشت‌شدگان اعتراضات در آن نگه داشته می‌شوند، پخش شده و سعی دارند تا همه از جمله خود او را برای آزادی مجبور به امضاء کردن آن بکنند.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد.