محکومیت فریبا کمال آبادی شهروند بهایی، به ده سال حبس

«فریبا کمال‌آبادی» شهروند بهایی و از اعضای سابق مدیران جامعه بهایی ایران موسوم به «یاران ایران»، توسط دادگاه انقلاب تهران به تحمل ۱۰ سال حبس محکوم شد.

«ایران‌وایر» پیش‌تر مطلع شده بود که «مهوش ثابت (شهریاری)» یکی دیگر از شهروندان بهایی و از اعضای سابق «یاران ایران» نیز، به ۱۰ سال حبس محکوم شده است.

دفتر جامعه جهانی بهایی، در حالی محکومیت این دو شهروند بهایی به مجموعا ۲۰ سال حبس تعزیری را منتشر کرده که این دو نفر، پیش از این نیز هر کدام ده سال محکومیت تعزیری را به پایان رسانده‌اند.

مهوش ثابت و فریبا کمال آبادی، توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی «ایمان افشاری»، در دادگاهی که ۳۰ آبان‌ماه تشکیل شده بود، به حبس محکوم شده‌اند.

براساس این کیفرخواست که پیش‌تر توسط دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۳۳ تهران صادر شد، خانم ثابت به «اداره جمعیت تحت عنوان فرقه انحرافی ضاله، با هدف برهم زدن امنیت کشور» متهم شده است. در این کیفرخواست، اعمال «ماده ۴۹۸ قانون مجازات اسلامی» یعنی از ۲ تا ۲۰ سال حبس برای این شهروند بهایی درخواست شده بود.

ملاقات با شهروندان بهایی در شهرهای مختلف ایران، شرکت در مراسمات مذهبی بهاییان و ارتباط با بهاییان خارج از کشور با استفاده از برنامه واتس‌اپ از مصادیق اتهامات وارده علیه این شهروند عنوان شده است.

مهوش ثابت (شهریاری) و فریبا کمال آبادی، از اعضای سابق مدیران جامعه بهایی ایران، روز یکشنبه ۹مردادماه امسال، هم زمان با ۵ شهروند بهایی، دیگر،‌در شهرهای مختلف کشور توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

در این روز منازل دستکم ۳۷ شهروند بهایی دیگر مورد تفتیش نیروهای امنیتی قرار گرفت.

هم‌زمان وزارت اطلاعات ایران اطلاعیه‌ای منتشر کرد و همراه با صداو‌سیما حکومتی ایران، اتهاماتی نظیر جاسوسی، نفوذ در مهدکودک‌ها و ترویج بی حجابی در کشور را به شهروندان بهایی بازداشت شده منتسب کرد.

شهروندان بهایی در ایران از آزادی‌های مرتبط به باورهای دینی محروم هستند، این محرومیت سیستماتیک در حالی است که طبق ماده ۱۸ اعلامیه جهانی حقوق‌بشر و ماده ۱۸ میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی، هر شخصی حق دارد از آزادی دین و تغییر دین با اعتقاد و همچنین آزادی اظهار آن به طور فردی یا جمعی و به طور علنی یا در خفا برخوردار باشد.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

اخبار

نگرانی از احتمال سناریوسازی جمهوری اسلامی علیه پویا صراف، زندانی بهایی

بازداشت شهروندان بهایی هم‌چون ۴۳ سال گذشته در هفته‌های اخیر نیز هم‌چنان ادامه داشته است. بهاییان بازداشت‌ شده مانند سایر هم‌وطنان دربند، بلاتکلیف و بدون اتهام مشخص در زندان‌های جمهوری اسلامی به‌سر می‌برند و هیچ مسوولی حاضر به پاسخ‌گویی به خانواده‌های آن‌ها نیست. یکی از بازداشت‌شدگان بهایی در هفته‌های اخیر، «پویا صراف» نام دارد. جوان نخبه بهایی که این روزها بلاتکلیف در اداره اطلاعات شیراز بازداشت است.

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد. 

© Copyright Off-Centre Productions 2021