بازداشت وصال ممتازی، شهروند بهایی در رشت

روز سه شنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۱، ماموران امنیتی در شهر رشت یک شهروند بهایی به نام «وصال ممتازی» را بازداشت و به زندان لاکان رشت منتقل کردند.

قابل ذکر است، پیش‌تر ماموران اداره اطلاعات رشت در روز پنجشنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۱ منزل وصال ممتازیان و همسرش، انیسا سمیعیان را تفتیش کرده و موبایل‌ها، لپ تاب و بعضی وسایل شخصی این زوج بهایی را ضبط کرده بودند.*

در طی هفته‌های گذشته ده‌ها شهروند بهایی در شهرهای مختلف ایران بازداشت شده‌اند از جمله بازداشت‌شدگان می‌توان به سپهر ضیایی، آیدا راستی، حامی بهادری، ارمغان ذبیحی، آرش زمانی در تهران، ساناز تفضلی در مشهد، سامان خادم و لیلی کرمی در شیراز، پیام ولی در کرج، روحا ایمانی و فیروزه سلطان محمدی در کرمان اشاره کرد.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

اخبار

نگرانی از احتمال سناریوسازی جمهوری اسلامی علیه پویا صراف، زندانی بهایی

بازداشت شهروندان بهایی هم‌چون ۴۳ سال گذشته در هفته‌های اخیر نیز هم‌چنان ادامه داشته است. بهاییان بازداشت‌ شده مانند سایر هم‌وطنان دربند، بلاتکلیف و بدون اتهام مشخص در زندان‌های جمهوری اسلامی به‌سر می‌برند و هیچ مسوولی حاضر به پاسخ‌گویی به خانواده‌های آن‌ها نیست. یکی از بازداشت‌شدگان بهایی در هفته‌های اخیر، «پویا صراف» نام دارد. جوان نخبه بهایی که این روزها بلاتکلیف در اداره اطلاعات شیراز بازداشت است.

اخبار

اعتراض مجید توکلی به ضرب و شتم آرش زمانی، زندانی بهایی در زندان اوین

بنا به گزارش یک منبع از زندان اوین، حدود یک ماه پیش در بند ۲۴۱ زندان اوین نگهبانان به دلایل نامشخص «آرش زمانی فراهانی»، زندانی بهایی را مقابل چشم سایر همبندی‌هایش مورد ضرب‌وشتم و فحاشی قرار دادند. این اقدام، با اعتراض «مجید توکلی»، فعال دانشجویی سابق و هم‌بندی آرش مواجه شد و در پی آن، نگهبانان مجید توکلی را هم به‌خاطر حمایتش از هم‌بندی بهایی،‌ مورد ضرب‌وشتم قرار دادند.

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد. 

© Copyright Off-Centre Productions 2021