بازداشت فربد علوی، شهروند بهایی در ساری و انتقال او به اوین

بنا به اطلاع رسیده، ساعت هفت و نیم صبح روز یکشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۱، پانزده مامور امنیتی به منزل یک شهروند بهایی در ساری به نام «فربد علوی» یورش می‌برند.

ابتداء ماموران شروع به تفتیش منزل و دفتر کار این شهروند ۴۷ ساله بهایی کرده به طوری‌که در حین بازرسی تعدادی از وسایل منزل دچار آسیب می‌شوند. در پایان، آنان پس از ضبط بعضی از وسایل شخصی، فربد علوی را بدون ارایه دلیل و اتهام بازداشت کرده و به محل نامعلومی منتقل می‌کنند.

پس از سه روز بی‌خبری، فربد علوی در تماس تلفنی با خانواده‌اش به آنان اطلاع می‌دهد که در زندان اوین بازداشت است.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

اخبار

نگرانی از احتمال سناریوسازی جمهوری اسلامی علیه پویا صراف، زندانی بهایی

بازداشت شهروندان بهایی هم‌چون ۴۳ سال گذشته در هفته‌های اخیر نیز هم‌چنان ادامه داشته است. بهاییان بازداشت‌ شده مانند سایر هم‌وطنان دربند، بلاتکلیف و بدون اتهام مشخص در زندان‌های جمهوری اسلامی به‌سر می‌برند و هیچ مسوولی حاضر به پاسخ‌گویی به خانواده‌های آن‌ها نیست. یکی از بازداشت‌شدگان بهایی در هفته‌های اخیر، «پویا صراف» نام دارد. جوان نخبه بهایی که این روزها بلاتکلیف در اداره اطلاعات شیراز بازداشت است.

اخبار

بازداشت ساناز تفضلی، شهروند بهایی در مشهد

بنا به گزارش رسیده به «ایران‌وایر»، صبح روز سه‌شنبه ۱آذر ۱۴۰۱، یک شهروند بهایی ساکن مشهد به نام «ساناز تفضلی(روحی)» هنگامی‌که در اتومبیل شخصی در حال تردد در شهر بوده، توسط ماموران وزارت اطلاعات دستگیر شد.

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد. 

© Copyright Off-Centre Productions 2021