جامعه جهانی بهاییان: حکم مهوش ثابت و فریبا کمال‌آبادی بی‌رحمانه است

جامعه جهانی بهاییان با انتشار بیانیه‌ای، صدور یک حکم زندان ۱۰ ساله دیگر برای «مهوش ثابت» و «فریبا کمال آبادی»، را بی‌رحمانه خواند.

در این بیانیه آمده است که این دو زن بهایی چهار سال پس از تحمل حکم خود و آزادی از زندان، تابستان امسال بازداشت، و ۳۰ آبان در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی «ایمان افشاری» محاکمه شدند.

بنا به اعلام جامعه جهانی بهاییان، بیشتر وقت دادگاه یک ساعته این دو زن بهایی به توهین و تحقیر قاضی به آن‌ها گذشت و قاضی به آن دو، به دلیل اینکه از حبس قبلی خود «درس نگرفته‌اند» پرخاش کرد.

«سیمین فهندژ»، نمایندە جامعە جهانی بهایی در سازمان ملل متحد در این باره گفت: «بسیار متاثرکننده و نگران کننده است که این دو زن بهایی که هر دو با بی‌عدالتی تام یک دهه از زندگی شان را به دلیل باورشان در زندان گذرانده‌اند، بار دیگر به همان اتهامات واهی قرار است یک دوره ده ساله دیگر در حبس باشند.»

مهوش ثابت، ۶۹ ساله و فریبا کمال آبادی، ۶۰ ساله، نخستین‌بار در سال ۱۳۸۷ به همراه پنج تن دیگر به دلیل عضویت در هیاتی غیررسمی، که با اطلاع جمهوری اسلامی به امور داخلی جامعە بهایی رسیدگی می‌کرد، دستگیر شدند. این دو پس گذراندن دوران حبس خود آزاد شدند.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

اخبار

مهوش شهریاری بار دیگر به ده سال حبس محکوم شد

طبق رای صادره‌ی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی «افشاری»، «مهوش شهریاری (ثابت)»، شهروند بهایی، به اتهام «اداره جمعیت تحت عنوان فرقه انحرافی (مراد جامعه بهایی ایران است) به قصد برهم زدن امنیت ملی» یکبار دیگر به ده سال حبس تعزیری محکوم شده است.

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد. 

© Copyright Off-Centre Productions 2021