احضار علمای اهل سنت به دادگاه ویژه روحانیت

«حافظ عبدالغفار نقشبندی»، امام جمعه موقت اهل سنت راسک، به دادگاه ویژه روحانیت در مشهد احضار شد.

«کمپین فعالین بلوچ» به نقل از یک منبع مطلع، خبر داد که از مولوی نقشبندی خواسته شده که صبح دوشنبه خود را به این دادگاه معرفی کند.

به گفته این منبع آگاه، مولوی نقشبندی در پاسخ خواستار احضاریه‌ کتبی شده‌ است.

مولوی نقشبندی از جمله علمای اهل سنت بلوچی است که از آغاز اعتراض‌های مردمی همواره پشتیبان معترضان بوده ‌است. وی همچنین خبر تجاوز فرمانده انتظامی چابهار به دختر ۱۵ ساله بلوچ را تایید کرده بود.

کمپین فعالان بلوچ به نقل از منبع خود نوشته: «احضار حافظ نقشبندی پس از دیدار خصوصی و زمینه سازی برای تخریب و بدنام کردن وی توسط نماینده خامنه‌ای در شهرستان ایرانشهر صورت گرفته است.»

در پی احضار مولوی حافظ نقشبندی، چندین تن از علمای سیستان‌و‌بلوچستان در حمایت از اون سخنرانی کردند؛ از جمله حافظ «عبدالله ملازئی» مدیر حوزه علمیه منبع العلوم و جمعی از علمای راسک. همچنین شهروندان سرباز و راسک در مسجد جامع قاسمی راسک در حمایت از این این روحانی اهل سنت تجمع اعتراضی ترتیب دادند.

در همین رابطه برخی از کانال‌های تلگرامی منتسب به سپاه پاسداران به صورت هماهنگ خبر از احضار مولانا عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان دادند.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

اخبار

حکایت حذف نیروهای اهل سنت از بدنه دولت در استان هرمزگان

شیخ احمد خنجی، امام جمعه اهل سنت پارسیان خاطر حذف نیروهای اهل سنت از دولت در مناطق سنی نشین و جایگزین آنها با نیروهایی که جایگاهی پیش مردم ندارند، از ابراهیم رییسی گلایه میکند. او می‌گوید: حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد مردم این منطقه اهل سنت هستند، توقع اهل سنت این است که مدیران کلیدی اهل سنت هم داشته باشند.

اخبار

همه با هم علیه تبعیض‌های دینی؛ اهل سنت ایران چه می‌گویند؟

«ایران‌وایر» در سلسله گفت‌وگوهایی با شهروندان و صاحب‌نظران پیرو ادیان گوناگون، چند سوال عمده را مطرح می‌کند: «در شرایطی که جمهوری اسلامی به طور سیستماتیک حقوق اقلیت‌های دینی و مذهبی را نقض می‌کند، وظیفه شهروندان آزاداندیش و معتقد به اصول جهان‌شمول حقوق بشر چیست؟ اقلیت‌ها چه انتظاری از هموطنان خود و چه پیشنهادهایی برای آنان دارند؟» در این بخش، با گروهی از شهروندان و صاحب‌نظران اهل سنت ایرانی گفت‌وگو کرده‌ایم.

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد. 

© Copyright Off-Centre Productions 2021