وریا غفوری به جرم تبلیغ علیه تیم فوتبال بازداشت شد

خبرگزاری «برنا» وابسته به وزارت ورزش و جوانان، از بازداشت «وریا غفوری» بازیکن تیم فوتبال فولاد خوزستان و کاپیتان پیشین استقلال خبر داده است.

برنا دلیل بازداشت این بازیکن شناخته شده فوتبال ایران را «توهین و تخریب تیم ملی فوتبال» و «تبلیغ علیه نظام» عنوان کرده است.

وریا غفوری از بازیکنان کردتبار فوتبال ایران، طی سال‌های گذشته به موضع‌گیری‌های اجتماعی‌اش مشهور شده بود. او از معدود بازیکنان فوتبال ایران است که در حمایت از مردم ایران در تمامی اتفاقات سال‌های اخیر از جمله «اعتراضات سراسری در آبان ۹۸»، «سقوط هواپیمای اوکراینی با حمله موشکی سپاه»، «اعدام نوید افکاری» و «اعتراضات سراسری سال جاری» کنار مردم کشورش ایستاد.

دستگیری و بازداشت بازیکنان فوتبال ایران از ابتدای اعتراضات آغاز شده و همچنان ادامه دارد. «حسین ماهینی» و «کاوه رضایی» از نخستین بازیکنان فوتبال ایران بودند که توسط نهادهای امنیتی و سپاه پاسداران بازداشت شدند.

تیم فوتبال ایران هم‌اکنون در رقابت‌های جام جهانی حضور دارد. «مهدی طارمی» مهاجم این تیم در پاسخ به خبرنگار فیفا که در مورد سرکوب معترضین در ایران سوال کرد، گفته بود: «من سیاسی نیستم.»

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

اخبار

افزایش فشارهای امنیتی بر مسیحیان وآشوریان برای جلوگیری از شرکت در اعتراضات

خبرگزاری «ایسنا» در گفت‌وگو با «یوناتن بت‌کلیا»، رییس هیات مدیره انجمن آشوریان تهران، به نقل از او نوشت که مقامات اطلاعاتی و امنیتی جمهوری اسلامی به نماینده مسیحیان، اسقف و کشیشان آشوری گفته‌اند با «مدیریت» شهروندان مسیحی و آشوری، از مشارکت آن‌ها در اعتراضات جلوگیری کنند.

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد. 

© Copyright Off-Centre Productions 2021