روحانیون اهل سنت ارومیه بیانیه‌ای منتشر کرده و در آن خواهان آزادی بی‌قید و شرط زندانیان اعتراضات اخیر، تجدید نظر مسوولین در برخورد با معترضین و تن دادن به خواسته‌های برحق آن‌ها، رفع فضای خفقان و تبعیض و توقف سرکوب و کشتار بی‌رحمانه شدند. آن‌ها همچنین اعلام کردند که قاطعانه از ماموستایان، دانشجویان و نخبگان و مخصوصا شیخ‌الاسلام «مولانا عبدالحمید» حمایت می‌کنند. روحانیون اهل سنت ارومیه به پیروی از هماتایان خود در سنندج و دهگلان، با حضور جمعی مقابل دوربین دست به انتشار بیانیه‌ای ویدیویی زدند.

روحانیان اهل سنت و امامان جمعه سنندج و دهگلان با اشاره به اصل‌های از قانون اساسی جمهوری اسلامی «خواهان برگزاری رفراندومی با سازوکار اجرایی مقبول مردم»، با حضور معتمدان و رهبران دینی و ملی و نظارت نهادهای بین‌المللی بی‌طرف در ایران شده بودند.

پیش از آن‌ها نیز مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه اهل سنت زاهدان، با اعتراض به کشتار و سرکوب گسترده مردم ایران، خواهان برگزاری همه‌پرسی با حضور ناظران بین‌المللی شده بود.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد.