با گذشت بیش از یک ماه از بازداشت بدیع خاضعی، از اتهام و محل دقیق نگه داری او اطلاع چندانی در دست نیست. یکی از مسئولان مربوطه به خانواده خاضعی گفته است که فرزندشان در بند امنیتی زندان اوین بازداشت است. هم‌چنین تا کنون هیچ کدام از مسئولان پاسخ روشنی در مورد اتهام او به خانواده‌اش نگفته‌اند و بدیع خاضعی هم در تماس‌های تلفنی با خانواده از دلیل بازداشت و اتهامش حرفی نزده است.

این شهروند بهایی در اواسط مهر ماه سال‌جاری هنگامی که همراه دوستانش برای صرف شام به بیرون منزل رفته بوده توسط ماموران امنیتی بازداشت و به زندان فشافویه منتقل می‌شود. مسئولین در زندان فشافویه پس از اطلاع از اعتقادات مذهبی بدیع خاضعی، او را از سایر زندانیان، جدا و به زندان اوین انتقال می‌دهند.

قابل ذکر است، خانواده بدیع خاضعی ساکن شیراز هستند و بدیع در زمان بازداشت برای انجام یک پروژه تئاتری به طور موقت در تهران ساکن بوده است.

جامعه بهایی ایران به عنوان یک اقلیت مذهبی همواره در ۴۳ سال گذشته مورد ظلم و خشونت بوده است. در حال حاضر هم تعداد زیادی از این جامعه کوچک به دلیل باورهای مذهبی‌شان در زندان‌های جمهوری اسلامی به سر می‌برند.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد.