مولوی عبدالحمید: این نیروها که از بیت‌المال روزی می‌خورند کجا آموزش دیدند

مولوی عبدالحمید در نماز جمعه این هفته اهل سنت زاهدان گفت که به خانواده کشته‌شدگان جمعه خونین زاهدان پیشنهاد پول داده شده و آن‌ها رد کرده‌اند و گفته‌اند: «پول نمی‌خواهیم، عزت ما باید حفظ شود.»

امام جمعه اهل سنت زاهدان، با اشاره به سرکوب و کشتار در خاش و زاهدان گفت: «امروز این حادثه روشن شده و همه می‌دانند که مردم به ناحق کشته شدند. »

مولوی عبدالحمید ادامه داد:‌ ما نمی‌دانیم این نیروهای ما که از بیت‌المال روزی می‌خورند کجا آموزش دیدند،‌ چگونه به مردم تیراندازی کرده‌اند.هر انسانی که آزاده باشد از جمعه خونین و حوادث زاهدان و خاش و کشته شدن مردم با گلوله جنگی آزار می‌بیند.

او  خطاب به مقامات جمهوری اسلامی گفت: «زندانیان سیاسی را آزاد کنید، حرف آن‌ها را بشنوید و به آن‌ها حکم سنگین ندهید.»

این امام جمعه اهل سنت با انتقاد از نمایندگان مجلسی که خواستار برخورد شدید با معترضان شده بودند در سخنان خود از نماینده چابهار در مجلس تشکر کرد .

او همچنین با اشاره به «جمعه خونین زاهدان» خواستار مجازات آمران و عاملان این حادثه شد و از رهبران حکومت خواست معترضان را به دشمنان خارجی ارتباط ندهند.

او گفت: «حاکمیت و حکومت متولی خدمت به این مردم است. اگر مردم معترضند، ضعف‌های خودتان را نگاه کنید، به گردن دشمن نیندازید، نگویید که دشمن تحریک کرده است. ضعف‌های خودمان در اجرای عدالت و خدمات رسانی را ببینیم.»

او ادامه داد:«مردمی که امروز فریاد می‌زنند به خاطر خارجی‌ها نیست، برای این است که گرفتار هستند. ارتباط دادن اعتراضات جاری به دشمنان خارجی و قدرت‌های غربی یکی از تبلیغات دائمی حکومت ایران است که سپاه و وزارت اطلاعات و آیت‌الله علی خامنه‌ای هم بر آن تاکید دارند. «دشمن» یکی از کلیدواژه‌های مورد علاقه آقای خامنه‌ای است.»

مولوی عبدالحمید از نبود آزادی در ایران انتقاد کرد و زنان و دانشگاهیان و دیگر قشرهای مردم در ایران را ستود.

او گفت: «می‌گویند آزادی نبود نمی‌توانستید این حرف‌ها را بزنید. نخیر، اما اگر آزادی بود آزادی تحزب و تشکیلات بود. چه قدر روزنامه‌نگاران الان زندانند؟»

او ادامه داد: «یک قاضی با یک حکم یک شبه دوازده روزنامه را بست. کجای دنیا قلم را این طور محدود می‌کنند؟ بله، کشورهایی هستند که نمی‌گذارند نه دانشگاهی‌ها حرف بزنند و نه علما، با آنها مقایسه نمی‌کنم، مقایسه می‌کنم با کشورهای آزاد و جاهایی که دموکراسی هست.»

او در پایان خطبه نماز جمعه در هشتمین هفته اعتراضات سراسری از مردم خواست تا پس از نماز جمعه اعتراض مسالمت آمیز برگزار شود

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد. 

© Copyright Off-Centre Productions 2021