آیدا راستی، بدون اتهام مشخص در زندان اوین بازداشت است

با گذشت بیش از سه هفته از بازداشت آیدا راستی قلاتی، این شهروند بهائی هم‌چنان در بند ۲۰۹ زندان اوین در وضعیت بلاتکلیف نگه داشته شده است.

طی این مدت، او از داشتن حق وکیل و برخورداری از ملاقات با خانواده‌اش محروم بوده است. مراجعات مکرر خانواده‌ی آیدا راستی به دادسرای اوین تاکنون بی‌نتیجه بوده و مسئولان ذی‌ربط هیچ پاسخ روشنی در مورد روند رسیدگی به پرونده و اتهام آیدا به خانواده‌اش نداده‌اند.

آیدا راستی تاکنون چندین دفعه با خانواده تماس‌های کوتاه تلفنی داشته است ولی در هیچ‌کدام از تماس‌‌ها، اتهام یا دلیل بازداشت را به خانواده اطلاع نداده است.

آیدا راستی در ساعت ده شب چهارشنبه ۶ مهر ۱۴۰۱ در منزل شخصی توسط ماموران وزارت اطلاعات دستگیر و به زندان اوین منتقل شد.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

اخبار

آیدا راستی؛ بازداشت هنرمند بهایی به خاطر پست اینستاگرامی حمایت از اعتراضات

«آیدا راستی قلاتی»، هنرمند جوان بهایی، یکی از بازداشت‌ شدگان هفته‌های اخیر است. او بیش از هشت هفته است که دستگیر و در بند ۲۰۹ زندان «اوین» نگه داشته شده است. از اتهام آیدا هیچ اطلاعی در دست نیست و از حق داشتن وکیل هم محروم بوده است.

اخبار

آیدا راستی، شهروند بهائی در تهران بازداشت شد

بنا به خبر رسیده به ایران وایر، ساعت ده شب چهارشنبه ۶ مهر ۱۴۰۱ یک گروه متشکل از پنج مامور وزارت اطلاعات به منزل یک شهروند بهائی به نام «آیدا راستی قَلاتی» در تهران هجوم برده و بدون نشان دادن حکم جلب، آیدا راستی را بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل کردند.

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد. 

© Copyright Off-Centre Productions 2021