مولوی عبدالحمید: خامنه‌ای مسئول کشتار در زاهدان است

مولوی عبدالحمید، امام جمعه زاهدان و از رهبران اهل سنت، رهبر حمهوری اسلامی را به عنوان «فرمانده کل قوای نظامی ایران» «مسئول» کشتار جمعه‌خونین زاهدان معرفی کرد.

در حاشیه نماز جمعه هفته اول مهرماه گذشته از شهروندان زاهدان در مقابل یک پاسگاه کلانتری تجمع کردند و با آنها با تیراندازی مستقیم برخورد شد.

پس از آن برای هفته‌‎های متوالی زاهدان صحنه اعتراضات مردمی بود و بیشترین آمار کشته‌شدگان اعتراضات را داشته است. شمار جان‌باختگان در اعتراضات این شهر به ۹۳ تن رسیده است.

از نکات تکان‌دهنده این آمار این است که از ۹۶ نفر کشته شده اعتراضات زاهدان، دستکم ۱۲ نفر کودک زیر ۱۸ سال می‌باشند که اسامی‌شان هم در لیست حالوش منتشر شده است.

مقام‌های جمهوری اسلامی در این مدت بر ادعای «حمله تروریستی» به نیروی انتظامی پافشاری کرده‌اند و می‌گویند گروه «جیش‌العدل» در این «حمله» دست داشته است.

روز گذشته (جمعه ۲۹ مهر ) ملوی عبدالحمید با رد کردن روایت حکومتی از تیراندازی به سوی معترضان در روز هشتم مهر، گفت: ««افرادی که این جنایت را رقم زدند الان به دنبال دروغ‌سازی هستند. نسبت‌دادن به تجزیه‌طلبی و گروهک‌ها همه کذب محض است. یا گفته‌اند به ما با سلاح حمله کرده‌اند. اگر با سلاح حمله کرده‌اند، چند نفر از شما کشته شده است؟ در صحنۀ اول که بیشترین تعداد مردم کشته شده‌اند یک نفر هم از آن طرف کشته نشده است. چرا این دروغ‌ها را می‌گویید؟»

این چهره برجسته اهل سنت  که سخنانش بارها با تکبیر حاضران قطع می‌شد، ادامه داد: «بالاترین خواسته اولیای دم، مردم زاهدان و مردم استان {سیستان و بلوچستان} این است که که تک‌تک مامورانی که مرتکب این قتل شدند، مواخذه شوند و کسی که به آن‌ها فرمان داده است، دستگیر شود. مسئولانی که در این جریان کوتاهی کردند، باید پاسخگو باشند.»

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

اخبار

مولوی عبدالحمید: این نیروها که از بیت‌المال روزی می‌خورند کجا آموزش دیدند

مولوی عبدالحمید در نماز جمعه این هفته اهل سنت زاهدان گفت که به خانواده کشته‌شدگان جمعه خونین زاهدان پیشنهاد پول داده شده و آن‌ها رد کرده‌اند و گفته‌اند: «پول نمی‌خواهیم، عزت ما باید حفظ شود.»

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد. 

© Copyright Off-Centre Productions 2021