آیدا راستی، شهروند بهائی در تهران بازداشت شد

بنا به خبر رسیده به ایران وایر، ساعت ده شب چهارشنبه ۶ مهر ۱۴۰۱ یک گروه متشکل از پنج مامور وزارت اطلاعات به منزل یک شهروند بهائی به نام «آیدا راستی قَلاتی» در تهران هجوم برده و بدون نشان دادن حکم جلب، آیدا راستی را بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل کردند.

ماموران در بازرسی منزل، دو عدد گوشی تلفن همراه و یک لپ تاب را بدون صورت جلسه ضبط کردند.

یکی از نزدیکان این شهروند بهائی به ایران وایر گفت: «آیدا دو هفته است که در بازداشت‌گاه اوین به سر می‌برد و از ابتدایی‌ترین حقوق یک زندانی مانند ملاقات با خانواده یا حضور وکیل محروم است. او هفت روز است که با خانواده‌اش تماس تلفنی نداشته و بی‌خبری از او موجب نگرانی شدید خانواده‌اش شده است.

خانواده‌ی آیدا به دفعات برای پیگیری پرونده دخترشان به دادسرای اوین مراجعه کرده‌اند ولی مسئولین مربوطه از دادن هر گونه پاسخ خودداری کرده‌اند.»

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

اخبار

بازداشت یک زوج جوان بهایی در تهران

بنا به خبر رسیده به ایران، ساعت دو و نیم صبح روز شنبه ۲ مهر ۱۴۰۱، ماموران به منزل یک زوج جوان بهایی به نام آرش زمانی و ارمغان ذبیحی در شهر تهران هجوم برده و پس از بازرسی منزل، این دو تن را بازداشت کردند.

اخبار

بازداشت پیام ولی، شهروند بهایی در محل کار

عصر روز شنبه ۲ مهر ۱۴۰۱، هشت مامور وزارت اطلاعات به محل کسب (فروشگاه عینک) پیام ولی، شهروند بهائی ساکن کرج هجوم برده و بدون نشان دادن حکم، این شهروند بهائی را با اِعمال زور و ضرب و شتم بازداشت و سوار ماشین کردند.

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد. 

© Copyright Off-Centre Productions 2021