بی‌خبری از وضعیت مهوش ثابت و فریبا کمال آبادی در زندان اوین

با گذشت ۷۲ ساعت از آتش سوزی زندان اوین، هیچ خبری از وضعیت سلامت مهوش ثابت و فریبا کمال آبادی، دو زندانی عقیدتی محبوس در بند ۲۰۹ زندان اوین نیست.

با آن‌که بسیاری از زندانیان پس از آتش سوزی در زندان موفق به تماس با خانواده‌هایشان شده‌اند ولی تاکنون این دو زندانی بهائی هیچ تماس تلفنی با خانواده‌هایشان نداشته‌اند. بی‌خبری و عدم پاسخ‌گویی صریح و روشن مسئولین ذی‌ربط موجب نگرانی شدید خانواده‌های ثابت و کمال آبادی از وضعیت عزیزان‌شان شده است.

در پی یورش ماموران وزارت اطلاعات در ۹ مرداد ۱۴۰۱ به منازل ده‌ها شهروند بهائی در سراسر ایران، فریبا کمال آبادی و مهوش ثابت بازداشت شدند. این دو شهروند بهائی پس از دو ماه و نیم بازداشت موقت هم چنان بدون اتهام مشخص در زندان اوین نگه داشته شده‌اند. مهوش ثابت و فریبا کمال آبادی پیش از این دستگیری، یک دوره محکومیت ده ساله را به دلیل اعتقادات مذهبی در زندان اوین گذرانده‌اند.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

اخبار

دلیل افزایش فشارها بر بهاییان ایران چیست؟ گفتگو با فرهاد ثابتان

روز یک‌شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۱، ماموران وزارت اطلاعات در یک اقدام هماهنگ و سراسری، به منازل ده‌ها شهروند بهایی در شهرهای مختلف ایران هجوم بردند و پس از تفتیش منازل، تعدادی از این افراد را بازداشت کردند.

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد. 

© Copyright Off-Centre Productions 2021