بی‌خبری از فریبا کمال آبادی پس از آتش سوزی زندان اوین

با گذشت بیش از ۲۴ ساعت از آتش سوزی در زندان اوین، وضعیت سلامت فریبا کمال آبادی، زندانی بهایی، هم‌چنان در پرده ابهام است و این زندانی عقیدتی هیچ تماس تلفنی با خانواده‌اش نداشته است.

پاسخگو نبودن مسوولان زندان اوین و ادامه بی‌خبری از این شهروند بهائی موجب نگرانی شدید خانواده‌ی او شده است.

قابل ذکر است که در زمان آتش سوزی فریبا کمال آبادی در بند ۲۰۹ زندان اوین در بازداشت موقت بوده است.

این شهروند بهائی در تاریخ ۹ مرداد ۱۴۰۱، پس از یورش ماموران امنیتی به منزل ده‌ها شهروند بهائی در شهرهای مختلف ایران، دستگیر و از آن زمان تاکنون بدون اتهام روشن و مشخص در بازداشت نگه داشته شده است.

فریبا کمال آبادی، یکی از مدیران سابق جامعه بهائی ایران موسوم به «یاران ایران» بود. پیش‌تر، او به همین اتهام بازداشت و پس از گذراندن محکومیت ده سال حبس در سال ۱۳۹۶ از زندان آزاد شد.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

اخبار

جعلیات نظام برای سرکوب؛ شهروندان دستگیر شده بهایی کیستند؟

چهار هفته از خیزش سراسری مردم ایران علیه ظلم و نابرابری حاکم بر جامعه می‌گذرد. حاکمیت ایران، برای خاموش کردن اعتراضات به هر ترفندی متوسل شده است. کشتن مردان و زنان شجاع، بازداشت، ضرب و شتم، تهمت و تفرقه افکنی، از جمله شیوه‌های مقابله حکومت در برابر ایرانیان بوده است.

شهروندان بهایی ایران، از جمله اقشار جامعه ایران هستند که از ابتدای تاسیس نظام اسلامی در ایران، در تیررس فشارها و برخوردهای حکومتی بوده‌اند. در این هفته‌ها، باز هم شاهد تهمت‌زنی و بازداشت هم‌وطنان بهایی در ایران هستیم.

اخبار

بازداشت پیام ولی، شهروند بهایی در محل کار

عصر روز شنبه ۲ مهر ۱۴۰۱، هشت مامور وزارت اطلاعات به محل کسب (فروشگاه عینک) پیام ولی، شهروند بهائی ساکن کرج هجوم برده و بدون نشان دادن حکم، این شهروند بهائی را با اِعمال زور و ضرب و شتم بازداشت و سوار ماشین کردند.

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد. 

© Copyright Off-Centre Productions 2021