مرشد طریقت قادریه در این بیانیه، با اشاره به شکست هر گونه امیدی به اصلاحات از درون نظام جمهوری اسلامی و ارسال نامه‌های تکراری شکوائیه برای مسوولان حکومتی و گلایه کردن محترمانه از آن‌ها، نوشته: «امید به اصلاحات از درون و یا ارسال نامه‌های تکراری شکوائیه و گلایه کردن محترمانه به مسئولین بی‌کفایت و بی‌صلاحیت و درخواست بررسی و یا کوتاه آمدن تا بلکه این ستمگران دست از جنایت بردارند، یک توهم و خوش خیالی آشکار است.»

به باور مرشد طریقت قادریه، جمهوری اسلامی و در راس آن آیت‌الله «علی خامنه‌ای» با وجود در اختیار داشتن سرمایه‌های کلان و فرصت‌های بی‌شمار برای ترویج دین و اخلاق، نه تنها ایران و چندین کشور مسلمان را در فتنه خود سوزانده بلکه اخلاق عمومی جامعه و دین و ایمان و اعتقاد پاک مردم را نیز نابود کرده است.

مرشد طریقت قادریه سوله‌ای در بیانیه خود در همین رابطه می‌نویسد: «[جمهوری اسلامی ایران] نه تنها ایران و چندین کشور مسلمان را در فتنه‌ی خود سوزاندند و عمر چندین نسل جوان را بر باد دادند و ثروت‌شان را به یغما بردند بلکه افسوس و صد افسوس اخلاق عمومی جامعه و دین و ایمان و اعتقاد پاک مردم را هم نابود کردند؛ و هر کس که آنها را از روی رحمت و شفقت پند داد یا نادیده گرفتند و یا به خاک مرگ و ذلت کشاندند.»

دکتر سید حسن هاشمی، در این بیانیه با اعلام آمادگی در راستای همکاری با اقشار، گروه‌ها و احزاب از هر قوم و مذهبی در ایران در حمایت از اعتراضات جاری می‌گوید: «بر همه‌ی ما واجب است دست در دست هم در جهت سرنگونی این رژیم فاسد در حد توان فعالیت کنیم؛ رژیمی که آن‌چنان تیشه به ریشه‌ی اسلام زد که در تاریخ ایران و جهان نمونه‌ی مشابهی نتوان یافت.»

مرشد طریقت قادریه در فراز پایانی بیانیه خود خطاب به مریدان و پیروان این طریقت و همچنین مردم ایران نوشته: «باید از اشکال مختلف نافرمانی مدنی استفاده کنید و بلکه در برابر هجوم وحشیانه‌ی نیروهای سرکوبگر به کمک همشهری‌های خود بشتابید و آنها را تنها نگذارید. خداوند متعال به شما حق دفاع از خویش به هر شیوه‌ی ممکن را داده است.»

دکتر سید حسن هاشمی، مرشد طریقت قادریه سوله‌ای دولاب در حال حاضر در بریتانیا و در تبعید زندگی می‌کند. وی فرزند مرحوم «شیخ محمدهادی هاشمی»، از چهره‌های برجسته و مرشد طریقت قادریه بود. شیخ محمدهادی هاشمی در خانواده‌ای بانفوذ و قدیمی به دنیا آمد و به واسطه مریدان و شاگردان بسیار در استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و زادگاهش کرمانشاه، هم در دوران پیش و هم پس از انقلاب تحت تدابیر شدید امنیتی زندگی کرد.

شیخ محمدهادی هاشمی به همراه خانواده‌اش، از جمله سید حسن هاشمی، مرشد کنونی طریقت قادریه پس از هفت سال تبعید در داخل کشور، خاک ایران را در سال‌های آغازین جنگ ترک گفت و به عراق و پس از آن به بریتانیا مهاجرت کرد.

طریقت قادریه از جمله طریقت‌های تصوف اهل سنت است. قادریان از پیروان «شیخ عبدالقادر گیلانی» ملقب به غوث الاعظم هستند. پیروان این طریقت به محبت و خدمت کردن به همنوع شهره‌اند. طریقت‌های چهارگانه اهل سنت یعنی نقشبندی، قادری، نعمت‌اللهی و جلالی در میان شیعیان نیز علاقه‌مندان بسیاری دارد.

گفتنی است که در روزهای گذشته ده‌ها روحانی سرشناس کرد در شهرهای کردستان، با انتشار بیانیه‌ای از اعتصابات و اعتراضات سراسری مردم در ایران حمایت کرده‌اند.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد.