سعیده خضوعی مادر ارسلان یزدانی شهروند بهایی  است که پیشتر به همراه همسرش سمیرا ابراهیمی به طور موقت بازداشت شده بودند.

پیشتر در آذرماه ۱۴۰۰، هشت مامور امنیتی با نشان دادن حکم، منزل سعیده خضوعی را تفتیش کرده و در پایان بازرسی، ماموران احضاریه‌ای را به سعیده خضوعی نشان داده و از او خواسته بودند طی ۱۰ روز خود را به دادسرای «شهید مقدس» شعبه دو معرفی کند. این در حالی است که سعیده خضوعی براساس همین احضاریه، به دادسرا مراجعه کرده بود.

از مصادیق اتهامی خانم خضوعی اطلاعی در دست نیست اما  فرزند و عروس او به «تبلیغ علیه نظام» و «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی» متهم شده‌اند.

ارسلان یزدانی، فرزند سعیده خضوعی، شهریور سال ۱۴۰۰ بازداشت و پس از حدود یک و نیم ماه با سپردن وثیقه یک میلیارد تومانی به طور موقت آزاد شد.  سمیرا ابراهیمی، همسر او نیز فعلا با سپردن وثیقه ۸۰۰ میلیون تومانی آزاد است.

جامعه جهانی بهایی بارها تاکید کرده است اتهام‌های امنیتی که علیه شهروندان بهایی در ایران مطرح می‌شود، کاملا «بی‌اساس» است و تنها دلیل بازداشت بهاییان توسط نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی، اعتقادات و فعالیت‌های مذهبی آنان است.

بهاییان بزرگترین گروه اقلیت مذهبی در ایران هستند که بطور گسترده و سیستماتیک با بازداشت، شکنجه، اعدام، تبعید، مصادره اموال، تخریب قبور و محرومیت از حق تحصیل در دانشگاه‌، مواجه هستند.

نهادهای حقوق بشری و سازمان ملل همواره بازداشت بهائیان در ایران را نقض حقوق شهروندی آنان خوانده و صدور حکم زندان برای آنان، منع این شهروندان از دسترسی به حقوق اجتماعی خویش و تبعیض و فشارهای مذهبی و سیاسی علیه آنها را محکوم کرده‌اند.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد.