مبتلا شدن دو شهروند بهائی به کرونا پیش از آزادی از زندان شیراز

یک منبع مطلع از ابتلای بهروز فرزندی و قاسم معصومی شهروندان بهایی شیرازی که در روزهای گذشته از زندان عادل آباد آزاد شده‌اند، به ویروس کرونا خبر داد.

به گفته این منبع آگاه این دو شهروند بهایی از بدو خروج از زندان تا به امروز به دلیل ابتلا به ویروس کرونای حاد در بستر بیماری هستند.

قاسم معصومی با درگیری ۴۵ درصد ریه و ابتلا به آمبولی ریه در بیمارستان بستری است و بهروز فرزندی در منزل، بستری و تحت مراقبت است.

 بهروز فرزندی در تاریخ ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ و قاسم معصومی در ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰، هر کدام با وثیقه معادل هشت صد میلیون تومان آزاد شدند.

این دو شهروند بهائی هم‌زمان با ۵ بهائی دیگر در تاریخ ۱۷ فروردین ماه توسط نیروهای امنیتی، بازداشت و به سلول های انفرادی بازداشتگاه‌های نیروی انتظامی، اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات شیراز منتقل شدند.

در بین دستگیرشدگان، قاسم معصومی و بهروز فرزندی در بازداشت‌گاه اطلاعات سپاه بازجویی و نگه‌داری شدند و در روز  پنجشنبه ۹ اردیبهشت ماه به زندان عادل آباد شیراز منتقل شدند.

بهروز فرزندی از جمله جان‌بازان جنگ ایران و عراق است که بیش از دو سال در طی جنگ، مفقودالاثر و اسیر بوده است سال‌هاست که او پس از پایان جنگ به دلیل ناراحتی قلبی و مشکلات عصبی و شنوایی ناشی از موج انفجار تحت مراقبت های پزشکی است.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

اخبار

جامعه جهانی بهایی: کارزار وسیع دولت ایران برای نابودی جامعه بهایی در جریان است

دفتر «جامعه جهانی بهایی» مستقر در ژنو با انتشار بیانیه‌ای، به موج اخیر بازداشت‌ها و اذیت و آزار بهاییان ایران واکنش نشان داد. در این بیانیه که روز پنج‌شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ منتشر شده، آمده است حکومت ایران یک کارزار وسیع دولتی را شکل داده که هدفش نابودی سیستماتیک جامعه بهایی به عنوان یک جامعه زنده و پویا است.

اخبار

بازداشت یک شهروند بهائی مبتلا به کرونا در بهارستان اصفهان

روز یکشنبه پنجم اردیبهشت ماه، یک شهروند بهائی به نام «آزیتا رضوانی خواه» در حالی در هفته دوم ابتلاء به بیماری کرونا بوده و در قرنطینه خانگی به‌سر می‌برد، توسط ماموران امنیتی در بهارستان اصفهان بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.
تا زمان انتشار این خبر از سرنوشت این شهروند بهائی اطلاعی در دست نیست و تماسی هم گرفته نشده است.

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد. 

© Copyright Off-Centre Productions 2021