۳ نوکیش مسیحی در رشت جمعا به ۱۵ سال زندان محکوم شدند

در ادامه فشارهای دستگاه قضایی جمهوری اسلامی بر اقلیت‌های مذهبی در ایران، دادگاه انقلاب رشت در استان گیلان سه نوکیش مسیحی را جمعا به ۱۵ سال زندان و جزای نقدی محکوم کرد.

بر اساس گزارش وبسایت حقوق بشری هرانا، احمد (یوحنا) سرپرست، ایوب (فرزین) پوررضا زاده و مرتضی حاجب مشهودکاری، سه نوکیش مسیحی ساکن رشت، توسط دادگاه انقلاب این شهر هر یک به ۵ سال و یک روز زندان و پرداخت یکصد و هشتاد میلیون ریال جزای نقدی محکوم شده‌اند.

دادگاه انقلاب اتهامات این شهروندان را «تشکیل کلیسای خانگی»، «تبلیغ علیه نظام» و «ارتباط با عوامل تبشیری صهیونیستی و فرقه برانهامیست در خارج از کشور» اعلام کرده است.

ایمان سلیمانی، وکیل مدافع این سه نوکیش مسیحی روند رسیدگی به پرونده آن‌ها را در یک مسیر غیرقانونی و با فشار ضابطین و تحت تاثیر قراردادن قاضی رسیدگی کننده و ایجاد حواشی و غوغاسالاری دانسته تا ضابطین به هدف خود در محکومیت این شهروندان برسند.

آقای سلیمانی گفته این سه شهروند نه تنها جرمی مرتکب نشده اند، بلکه بر اساس اصل آزادی عقیده و منع تفتیش عقاید مورد ظلم نیز قرار گرفته‌اند.

احمد (یوحنا) سرپرست، ایوب (فرزین) پوررضازاده و مرتضی حاجب مشهود کاری در تاریخ ۱۴ شهریورماه ۱۴۰۰، توسط نیروهای امنیتی در رشت بازداشت شدند.

بر اساس گزارش هرانا، بستگان این شهروندان در خصوص اطلاع‌رسانی درباره وضعیت عزیزانشان مورد تهدید ماموران اطلاعات سپاه قرار گرفته‌ بودند.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

اخبار

گفتند تغییر دین از قتل هم بدتر است؛ وبینار ایران‌وایر درباره سرکوب نوکیشان

‌«ایران‌وایر» روز گذشته (دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۰)، یک نشست وِیژه مجازی (وبینار) درباره سرکوب مسیحیان در ایران برگزار کرد. سه نوکیش ایرانی که از اسلام به مسیحیت گرویده‌اند و به این دلیل مورد آزار و اذیت قرار گرفته و زندان را نیز تجربه کرده‌اند و نیز «منصور برجی»، مدیر «موسسه ماده‌ ۱۸»، «مازیار بهاری» بنیان‌گذار و مدیر «ایران‌وایر» را در این نشست همراهی کردند و از تجارب خود حرف زدند.

اخبار

سه نوکیش مسیحی زندانی: خفه کردن آزادی فکر و عقیده مسیحی و غیرمسیحی نمی‌شناسد

بهنام اخلاقی، بابک حسین زاده و صاحب فدایی سه تن از نوکیشان مسیحی محبوس در زندان اوین با نوشتن نامه‌ای که متن کامل آن در خبرگزاری هرانا منتشر شده است نسبت به محرومیت مسیحیان فارسی زبان از حق داشتن عبادتگاه اعتراض کرده‌اند.

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد. 

© Copyright Off-Centre Productions 2021