ادامه بی‌خبری از مکان نگهداری سعیده خضوعی، شهروند بازداشت شده بهایی

ارسلان یزدانی، فرزند سعیده خضوعی، شهروند بهایی که روز ۲۲ فروردین به دست نیروهای امنیتی بازداشت شده، از ادامه بی خبری از مکان نگهداری مادرش خبر داده است.

آقای یزدانی در اینستاگرام خود نوشته که امروز، سه‌شنبه ۲۳ فروردین، به همراه پدرش برای اطلاع از وضعیت مادر خود به دادسرای اوین مراجعه کرده اما موفق به دیدار رییس شعبه ۲ بازرسی نشده است.

فرزند خانم خضوعی که خود نیز پیش از این به دست نیروهای امنیتی بازداشت شده بود در ادامه نوشته است که نیروهای امنیتی با شماره‌ای ناشناس با خانواده او تماس گرفته و لیست داروهای مادرش را به آن‌ها داده‌اند.

به نوشته آقای یزدانی، نیروهای امنیتی در مترو توحید تهران با آن‌ها قرار گذاشته‌اند تا داروها را تحویل بگیرند.

ارسال یزدانی در پایان نوشته همچنان از دلیل بازداشت مادرش و مکان نگهداری او اطلاعی ندارد.

«سعیده خضوعی»، روز گذشته و پس از اینکه برای دفاع از اتهامات خود به بازپرسی دادسرای اوین مراجعه کرده بود، بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

خانم خضوعی خواهرزاده‌ بهرام بیضایی‌، کارگردان مشهور سینمای ایران، است و به عنوان منشی صحنه در فیلم‌هایی چون «سگ‌کشی»، «مسافران»، «وقتی همه خوابیم» و … حضور داشته است.

ارسلان یزدانی، فرزند سعیده خضوعی هم شهریور سال ۱۴۰۰ بازداشت و پس از حدود یک و نیم ماه با سپردن وثیقه یک میلیارد تومانی به طور موقت آزاد شد.  سمیرا ابراهیمی، همسر ارسلان یزدانی هم  فعلا با سپردن وثیقه ۸۰۰ میلیون تومانی آزاد است.

جامعه جهانی بهایی بارها تاکید کرده است اتهام‌های امنیتی که علیه شهروندان بهایی در ایران مطرح می‌شود، کاملا «بی‌اساس» است و تنها دلیل بازداشت بهاییان توسط نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی، اعتقادات و فعالیت‌های مذهبی آنان است.

بهاییان بزرگترین گروه اقلیت مذهبی در ایران هستند که بطور گسترده و سیستماتیک با بازداشت، شکنجه، اعدام، تبعید، مصادره اموال، تخریب قبور و محرومیت از حق تحصیل در دانشگاه‌، مواجه هستند.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

اخبار

ادامه فشارها بر یک خانواده بهایی در تهران؛ سعیده خضوعی بازداشت شد

یک شهروند بهایی به نام «سعیده خضوعی» که پیشتر پسر و عروسش بصورت موقت بازداشت شده بودند پس از اینکه برای دفاع از اتهامات خود به بازپرسی دادسرای اوین مراجعه کرد، بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

اخبار

تهدید و فشار بر خانواده ارسلان یزدانی پس از آزادی نیز ادامه دارد

با گذشت بیش از ۵۰ روز از آزادی «ارسلان یزدانی» از زندان «اوین»، این شهروند بهایی و خانواده‌اش هم‌چنان تحت فشار وزارت اطلاعات قرار دارند.

ارسلان یزدانی پس از ۴۵ روز بازداشت، روز شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۰ با تودیع قرار وثیقه از زندان اوین آزاد شد. حالا بر اساس گزارش‌های رسیده به «ایران‌وایر»، او از سوی بازپرس پرونده برای گرفتن وسایل ضبط شده‌اش احضار شده اما بازجوی پرونده نیز حضور داشته و او را تهدید به بازداشت مجدد کرده است. از سوی دیگر، همسرش نیز برای پاره‌ای توضیحات احضار شده است.

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد. 

© Copyright Off-Centre Productions 2021