این منبع آگاه به ایران وایر می‌گوید: « اتهامی که به این شهروندان زده شده سنی بودن و تشکیل گروه است. موقع بازداشت هم بسیار با خشونت با آن‌ها رفتار کردند و به دست و پایشان زنجیر انداختند. هیچ توضیحی درباره اینکه از چه نهادی برای بازداشت آمده‌اند و این افراد را به کجا منتقل می‌کنند ندادند.»

در تارنمای استانداری خوزستان آمده است: «خوزستان با وجود تنوع فرهنگی و قومیت‌های مختلف – که خود یکی از ویژگی‌های این استان است- به‌تمامی مذهب شیعه دارند. غیراز شیعیان، تنها در شهر اهواز عده قلیلی از پیروان حضرت یحیای ذکریا (صابئین) در حاشیه رود کارون سکنی دارند و اغلب به کار زرگری مشغولند.»

علیرغم این‌که اغلب جمعیت عرب در خوزستان شیعه هستند اما در سال‌های اخیر، خبرهایی مبنی بر گرایش شهروندان شیعه‌‌مذهب و عرب، به مذهب اهل تسنن منتشر شده است.

مقامات جمهوری اسلامی به اشکال مختلف مخالفت خود را با  افزایش جمعیت اهل سنت در ایران ابراز کرده و به همین سبب با افزایش فشار بر آن‌ها تلاش می‌کنند مانع از این اتفاق شوند.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد.