تداوم حبس انفرادی چهار شهروند بهائی در شیراز

با گذشت یک ماه از بازداشت چهار شهروند بهائی در شیراز، این شهروندان به نام‌های نگار قادری سعدی، معین میثاقی، هایده فروتن و پسرش، مهران مصلی‌نژاد هم‌چنان در سلول‌های انفرادی بازداشت‌گاه پلاک ۲۰۱ نیروی انتظامی شیراز در بازداشت هستند. تاکنون، مسئولین مربوطه هیچ پاسخ روشن و صریحی در مورد اتهام این چهار تن و مدت زمان قرار بازداشت موقت به خانواده‌های بازداشت‌شدگان نداده‌اند.

حوالی ظهر روز چهارشنبه ۳۱ شهریور، ماموران اداره اطلاعات شیراز به منزل معین میثاقی هجوم برده و به طرز وحشیانه‌ای شروع به بازرسی منزل می‌کنند به طوری که ظرف سوپ داغ روی پاهای کودک یک سال و نیم آقای میثاقی می‌ریزد و موجب سوختگی پای کودک می‌شود. ماموران پس از تفتیش منزل، معین میثاقی را هم بازداشت می‌کنند. 

هم‌زمان، ماموران به منزل نگار قادری مراجعه کرده و پس از تفتیش منزل، تلفن‌های همراه، تبلت، رسیور ماهواره و چند تا کتاب دعا را ضبط و این شهروند ۵۹ ساله بهائی را هم بازداشت می‌کنند. قابل ذکر است نگار قادری به دلیل بیماری زخم معده و پوکی استخوان شدید در حال گذراندن دوره تغذیه درمانی بوده که به دلیل عدم رعایت رژیم درمانی، دچار سوزش‌های شدید معده در زندان شده است و در صورت ادامه‌ پیداکردن این وضعیت، احتیاج به درمان و معاینه پزشک خواهد داشت.

در همین روز، ماموران به منزل هایده فروتن و پسرش، مهران مصلی نژاد مراجعه کرده و پس از بازرسی منزل به دلیل عدم حضور هایده فروتن، نامبرده و پسرش را برای پاره‌ای توضیحات به اداره آگاهی احضار می‌کنند که پس از مراجعه، هر دو تن بازداشت می‌شوند.

قابل ذکر است منازل این چهار شهروند بهائی در فروردین ماه گذشته توسط ماموران اداره اطلاعات، بازرسی و وسایل شخصی ایشان مانند کامپیوتر، لپ تاب و موبایل هم‌چنین کتب و عکس‌های مذهبی ضبط شده است.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

اخبار

تفتیش منزل و احضار یک شهروند بهایی در شیراز

یک منبع مطلع به ایران وایر خبر داد که ماموران وزارت اطلاعات شهر شیراز روز شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۰ به منزل نورا ممتازیان (آبادی) مراجعه کرده و با دردست داشتن حکم بازرسی، محل زندگی او را تفتیش کرده‌اند.

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد. 

© Copyright Off-Centre Productions 2021