تفتیش منزل و احضار یک شهروند بهایی در شیراز

یک منبع مطلع به ایران وایر خبر داد که ماموران وزارت اطلاعات شهر شیراز روز شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۰ به منزل نورا ممتازیان (آبادی) مراجعه کرده و با دردست داشتن حکم بازرسی، محل زندگی او را تفتیش کرده‌اند.

در جریان این بازرسی  تلفن همراه نورا ممتازیان و چند ورق کاغذ در منزل او ضبط شده است.

این منبع نزدیک به خانواده ممتازیان به ایران وایر می‌گوید: «در طی دو سال گذشته، بارها منزل نورا ممتازیان توسط ماموران اداره اطلاعات شیراز تفتیش شده که دو دفعه با بازداشت همسرش، سروش آبادی همراه بوده است. به دلیل بازرسی‌های مکرر، وسایل شخصی ایشان مانند لپ تاب، کامپیوتر یا کتب مذهبی در توقیف اداره اطلاعات است و دیگر هیچ وسیله‌ای برای ضبط‌کردن در منزل نبوده است و ماموران فقط توانسته‌اند دستگاه تلفن همراه خانم ممتازیان را با خود ببرند.»

این منبع آگاه درخصوص چگونگی ورود ماموران به منزل خانم ممتازیان می‌گوید: « ماموران ابتدا زنگ ورودی آپارتمان ویلیام ممتازیان، پدر نورا را می‌زنند و وقتی درب را باز می‌کنند به طبقه بالا، منزل نورا ممتازیان (آبادی) مراجعه می‌کنند. بازرسی منزل و وسایل شخصی نورا ممتازیان در حالی انجام گرفت که هیچ مامور زنی همراه ماموران مرد نبوده و همسر نورا هم در منزل حضور نداشته است.»

در نهایت ماموران موقع ترک منزل به خانم نورا ممتازیان گفته‌اند که او باید روز پنجشنبه ۲۹ مهرماه ۱۴۰۰  به اتهام تبلیغ علیه نظام جهت بازجویی  به اداره اطلاعات شیراز مراجعه کند.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

اخبار

یک شهروند بهایی از محل کار خود در قائمشهر اخراج شد

خبرگزاری هرانا از اخراج یک شهروند بهایی به نام سهیل حقدوست، با فشار اطلاعات سپاه شهرستان قائم‌شهر از محل کار خود خبر داده و نوشته است که محل کسب آقای حقدوست نیز پیشتر از سوی اداره اماکن این شهرستان پلمپ و بسته شده است.

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد. 

© Copyright Off-Centre Productions 2021