یک مادر و فرزند بهایی در شیراز بازداشت شدند

هایده فروتن و پسرش مهران مصلی نژاد، شهروندان بهائی ساکن شیراز به دست نهادهای امنیتی حکومت جمهوری اسلامی بازداشت شدند.

بر اساس گزارش‌ها، این دو شهروند روز پنج‌شنبه اول مهرماه ۱۴۰۰ و پس از مراجعه به اداره آگاهی شیراز دستگیر شدند.

ماموران امنیتی جمهوری اسلامی روز چهارشنبه، ۳۱ شهریور به منزل این دو شهروند یورش برده، اما به دلیل عدم حضور خانم فروتن موفق به بازداشت او نشدند.

با این حال، این نیروها خانه هایده فروتن را مورد تفتیش قرار داده و برخی وسایل شخصی او و پسرش را با خود برده بودند.

روز چهارشنبه هفته جاری همچنین، دو شهروند بهایی دیگر ساکن شیراز با نام‌های معین میثاقی و نگاره قادری، پس از بازرسی منزل توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

بازداشت و صدور احکام سنگین زندان برای شهروندان بهایی ایران در ماه‌های گذشته شدت یافته و با اعتراض نهادهای مدافع حقوق بهاییان روبرو شده است.

سیمین فهندژ، سخنگوی جامعه جهانی بهایی امروز در توییتی نوشته است: با افزایش نفرت‌پراکنی‌ علیه بهائیان ایران، اکنون آنها با موج دستگیری‌ و محکومیت‌های سنگین که هدف آن خانواده‌های جوان و کودکان‌شان است، مواجه هستند.

دفتر جامعه جهانی بهایی پیش از این هشدار داده بود که جمهوری اسلامی پروژه‌ای را آغاز کرده است که هدف آن حذف سیستماتیک جامعه بهایی ایران است.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

اخبار

سیاست نخ‌نمای تواب‌سازی؛ این‌بار از نوکیشان مسیحی

«ناصر نورد گل‌تپه»، یکی از نوکیشان مسیحی در ایران، از دی‌ماه ۱۳۹۶ بدون برخورداری از حتی یک‌ روز مرخصی، دوران محکومیت ۱۰ ساله خود را در زندان اوین سپری می‌کند. او علی‌رغم ابتلا به بیماری دهان و دندان و ضعف شدید بینایی، از رسیدگی پزشکی محروم مانده است. مادر این نوکیش مسیحی با انتشار ویدیویی خواهان آزادی او شده است.

این گزارش با مروری بر پرونده ناصر نورد گل‌تپه، به واکاوی سیاست‌های سخت‌گیرانه جدیدی پرداخته است که عامدانه از سوی سیستم قضایی ایران و با هدف تواب‌سازی زندانیان عقیدتی، به‌خصوص نوکیشان مذهبی، اعمال می‌شود.

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد. 

© Copyright Off-Centre Productions 2021