یک شهروند بهایی: ماموران فرق «بها»ی پشت جلد کتاب را با پیامبرمان نفهمیدند

ارسلان یزدانی شهروند بهایی که به تازگی از زندان آزاد شده است با انتشار تصویری از جلد یک کتاب در صفحه اینستاگرام شخصی خود نوشته است ماموران هنگام بازداشت او در هنگام تفتیش منزل و محل کارش به دنبال کتاب‌های «فرقه ضاله بهاییت» بودند.

ارسلان یزدانی نوشته است: «من هر چه می‌گفتم به همین سوی چراغ هیچ‌کدام از این کتاب‌ها، کتاب‌های بهایی نیستند و همه کتاب‌های قدیمی‌ای هستند که مادربزرگم به امانت نزد من سپرده است، باور نمی‌کردند.»

این شهروند بهایی همچنین نوشته است در نهایت یکی از ماموران از میان انبوه کتاب‌ها، یکی را برداشته و گفته است:«ایناها! اینم کتاب بهائیت.»

آقای یزدانی در انتهای این یادداشت با اشاره به اینکه اتفاقا کتاب مذکور یک کتاب مذهبی در ارتباط با اسلام بود نوشته است: «نگاهی به کتاب انداختم و دیدم شخصی _که حدسم این است پدربزرگ مادرم، ذکایی بیضایی باشد_ با خط شکسته‌نستعلیق زیبایی نوشته است: این کتاب مربوط است به زندگی حضرت عباس.به دوستمان گفتم عزیز برادر! این اتفاقا کتاب مذهبی شماست! اما او‌ با همان چشمان پر از نفرتش گفت: نخیر! اینجا رو نگاه کن، نوشته بهااسم پیامبرتون رو نوشته.»

او در پایان اشاره کرده که آنچه مامور را آنگونه شادمان کرده به گمان اینکه مدرکی علیه او به دست آورده است درواقع بهای کتاب بوده که بر جلد آن درج شده است: « نگاه کردم و دیدم نوشته: بها: ۵۷ ریال!»

روز چهارشنبه دهم شهریور ۱۴۰۰، ارسلان یزدانی، شهروند بهایی ساکن تهران توسط ماموران امنیتی بازداشت و به مکانی نامعلوم منتقل شد.«سمیرا ابراهیمی»، همسر ارسلان یزدانی در گفتگو با رسانه‌ها گفت که منزل و محل کار ارسلان مورد تفتیش قرار گرفته و برخی از وسایل شخصی او از جمله دستگاه‌های الکترونیک همچون موبایل تبلت و لپ‌تاپ ضبط شده‌اند.

با پیگیری‌های سمیرا ابراهیمی همسر آقای یزدانی مشخص شد او را به بازداشتگاه زندان اوین منتقل کرده‌اند.

طی این پیگیری‌ها وسایل ضبط شده در تاریخ ۱۴ مهر ۱۴۰۰ به خانواده او تحویل داده شد و در نهایت ارسلان در تاریخ ۲۴ مهر با قرار وثیقه از زندان آزاد شد.

پرونده‌سازی علیه شهروندان بهایی در طول چهاردهه گذشته همواره از سوی نهادهای امنیتی انجام شده و در کنار  مصادره دارایی‌ها و املاک اقلیت‌های دینی و به‌ویژه بهاییان به یکی از روش‌های متداول سرکوب شهروندان به دلیل اعتقاداتشان تبدیل شده است.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

اخبار

ادامه فشار بر بهاییان؛ بی‌خبری از سرنوشت ارسلان یزدانی

با گذشت بیش از یک ماه از بازداشت «ارسلان یزدانی» شهروند بهائی ساکن تهران، خانواده وی هیچ اطلاعی از اتهام و محل نگه‌داری نامبرده ندارند. بنا به گزارش رسیده به «ایران وایر»، در پی این بازداشت در روز پنجشنبه ۸ مهر ماه ماموران امنیتی به منزل «سعیده خضوعی»، مادر ارسلان مراجعه کرده و پس از تفتیش منزل و ضبط وسایل شخصی نظیر لپ تاب، موبایل و عکس، این شهروند بهائی را هم جهت پاره‌ای توضیحات برای پنج روز آینده مطابق با روز سه شنبه ۱۳ مهر ماه به دادسرای شهید مقدس زندان اوین احضار کردند.

اخبار

جزییات تازه از بازداشت ارسلان یزدانی ، شهروند بهایی در زندان

در ادامه اعمال فشار حکومت جمهوری اسلامی بر بهاییان ایران، روز چهارشنبه دهم شهریور ۱۴۰۰، «ارسلان یزدانی»، شهروند بهایی ساکن تهران توسط ماموران امنیتی بازداشت و به مکانی نامعلوم منتقل شد.

«سمیرا ابراهیمی»، همسر ارسلان یزدانی مواردی از نقض حقوق شهروندی خانواده‌اش را در حین تفتیش منزل و بازداشت همسرش برای «ایران‌وایر» شرح داده و تایید کرده است که هنوز خبری از همسرش ندارد.

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد. 

© Copyright Off-Centre Productions 2021