یک منبع آگاه به ایران‌وایر خبر داد که در تمام این مدت علی‌رغم پی‌گیری‌های انجام گرفته، این دو شهروند بهائی از حق ملاقات با خانواده‌های‌ خود محروم بوده‌ و از وضعیت پرونده آن‌ها اطلاعی دردست نیست.

وحید دانا و سعید عابدی، در تاریخ ۸ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ با حکم شعبه ۱۴ دادگاه انقلاب اسلامی شیراز توسط ماموران امنیتی در منازل شخصی‌ خود بازداشت و به بازداشت‌گاه اداره اطلاعات شیراز موسوم به پلاک صد منتقل شدند.

ماموران در طی تفتیش منزل، وسایل شخصی از جمله تلفن همراه، کارت‌های بانکی، عکس و فیلم‌های خانوادگی همچنین موارد مربوط به اعتقادات مذهبی مانند کتابچه‌های دعا و تصاویر مذهبی را ضبط کردند.

منبع مطلعی که با ایران‌وایر گفتگو کرده است می‌گوید: «اتهام وارده در زمان بازداشت وحید دانا، عضویت در تشکیلات غیرقانونی ذکر شده است. اتهامی تکراری که همواره به علت اعتقادات شخصی به شهروندان بهائی زده می‌شوند در حالی‌که چندین سال است که کلیه تشکیلات رسمی و غیررسمی بهائی بنا به درخواست حکومت و به نشانه حسن نیت جامعه بهائی تعطیل شده است. اما در زمان تفهیم اتهام، تبلیغ علیه نظام نیز به اتهام قبلی افزوده شده است.»

به گفته این منبع آگاه مقامات امنیتی و قضایی کشور اصرار دارند که هیچ فردی به دلیل اعتقادات شخصی در ایران دستگیر نمی‌شود در صورتی‌که در زمان بازداشت بهائیان، کتاب‌ها و تصاویر مذهبی و هر چیزی که به اعتقادات شخصی فرد بهائی مرتبط باشد ضبط می‌شود و به گفته او در چهل سال گذشته، «هیچ‌کدام از این وسایل بازگردانده نشده است».

وحید دانا شهروند بهایی ۶۵ ساله به دلیل ابتلا به عارضه فشار خون بالا تحت درمان پزشک متخصص قرار دارد و در ماه‌های اخیر پیش از بازداشت به دفعات در بخش اورژانس بیمارستان بستری شده است. سن بالای این شهروند بهایی و داشتن بیماری زمینه‌ای در شرایط شیوع ویروس کرونا موجب نگرانی خانواده او شده و مراجعات مکرر ایشان به بازپرس و دادستان عمومی و انقلاب شیراز تاکنون ثمری نداشته و بهبودی در وضعیت نگه‌داری او به‌وجود نیامده است.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد.