۴ شهروند بهایی مجموعا به ۱۲ سال حبس تعزیری محکوم شدند

شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران حکم بدوی چهار شهروند بهایی را تایید کرد. «مونا مهرابی»، «الهام کرم پیشه»، «احسان یادگار» و «افسانه یادگار» در سال ۱۳۹۷ در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به طور غیابی مجموعاً به ۲۰ سال حبس تعزیری محکوم شدند.

آن‌ها پس درخواست واخواهی و برگزاری جلسه دادگاه هر کدام به اتهام «عضویت در تشکیلات غیرقانونی به هدف برهم زدن امنیت کشور» به سه سال حبس تعزیری محکوم شدند. حکم مذکور عیناً در دادگاه تجدیدنظر تایید شد.

دادگاه برای صدور حکم به مواردی هم‌چون شناسایی و آموزش افراد بی بضاعت و کودکان بدسرپرست و محروم از تحصیل و اهدای هدیه به این کودکان و تهیه بروشور به مناسبت روز جهانی هلال احمر و صلیب سرخ و روز جهانی کودک استناد کرده است.

قابل ذکر است مونا مهرابی، الهام کرم پیشه و احسالن یادگار در بهمن ۱۳۹۳و افسانه یادگار در فروردین ۱۳۹۴مدتی در بازداشت بوده‌اند.

در هفته گذشته، شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر تهران سه شهروند بهائی دیگر را هم به حبس تعزیری محکوم کرد. طبق رای صادره، «مهوش عدالتی»، «فرید اسماعیلی» و «سپیده کشاورز» را هر کدام به اتهام اقدام علیه امنیت کشور از طریق اداره تشکیلات بهائی به سه سال و هفت ماه حبس تعزیری محکوم کرد.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

اخبار

شهدای بهایی جنگ ایران و عراق؛ فرهنگ شاه‌بهرامی

در دوران جنگ هشت‌ساله ایران و عراق، هزاران شهروند بهایی مانند سایر هموطنانشان به جبهه رفتند و ده‌ها تن از آنان نیز زخمی، اسیر یا کشته شدند. جمهوری اسلامی تمایلی به نام بردن از آنان در کنار سایر شهدای جنگ ندارد. «ایران وایر» در سلسله مطالبی، به معرفی شهدای بهایی جنگ هشت‌ساله می‌پردازد.

شما هم اگر شهدای بهایی را می‌شناسید و روایت دست‌‌اولی از زندگی آن‌ها دارید، با ما تماس بگیرید.

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد. 

© Copyright Off-Centre Productions 2021