بازداشت دو شهروند بهایی در شیراز

در ادامه بازداشت شهروندان بهایی در شهرهای ایران، روز چهارشنبه هشتم اردیبهشت ۱۴۰۰ دو شهروند بهایی ساکن شیراز به نام‌های «سعید عابدی» و «وحید دانا» در منزل شخصی خود توسط ماموران امنیتی بازداشت شدند.

پیش‌تر این دو شهروند بهایی به همراه سه بهایی در دی ماه سال ۱۳۹۷ طبق رای شعبه ۱۷ دادگاه تجدیدنظر استان فارس به اتهام «تبلیغ علیه نظام»، به شش ماه حبس تعزیری محکوم شدند که این حکم  در پی اِعمال بخش‌نامه ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ به اجرا در نیامد.

۱۷ فروردین سال جاری، ماموران امنیتی در یک اقدام هماهنگ به منازل ۱۳ شهروند بهایی در شیراز یورش برده و هفت نفر را بازداشت کردند.

با گذشت سه هفته از بازداشت این هفت تن، هیچ پاسخ صریح و روشنی در رابطه با دلیل دستگیری آن‌ها از طرف مسوولان قوه قضاییه در شیراز به خانواده‌ها داده نشده است.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

اخبار

بازداشت یک شهروند بهائی مبتلا به کرونا در بهارستان اصفهان

روز یکشنبه پنجم اردیبهشت ماه، یک شهروند بهائی به نام «آزیتا رضوانی خواه» در حالی در هفته دوم ابتلاء به بیماری کرونا بوده و در قرنطینه خانگی به‌سر می‌برد، توسط ماموران امنیتی در بهارستان اصفهان بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.
تا زمان انتشار این خبر از سرنوشت این شهروند بهائی اطلاعی در دست نیست و تماسی هم گرفته نشده است.

اخبار

سیمین فهندژ: می‌خواهند با افزایش فشارها، جامعه بهایی را از پا بیاندازند

با پایان یافتن تعطیلات نوروزی، در روزهای گذشته بیش از ۲۵ شهروند بهایی در شهرهای شیراز، مشهد، بندرعباس و کرج بازداشت و احضار شدند یا منازل آن‌ها مورد تفتیش نیروهای امنیتی قرار گرفت.

این اقدام وزارت اطلاعات و قوه قضاییه ایران در زمانی انجام شد که کشور با آغاز موج چهارم شیوع بیماری کرونا مواجه است و اکثر شهرها در وضعیت پرخطر و قرمز قرار دارند.

زندان‌ها از پر ریسک‌ترین مکان‌های ابتلای بیماری به‌شمار می‌روند. حضور ماموران وزارت اطلاعات در منازل بهاییان و تفتیش لوازم منزل آن‌ها هم مغایر پروتکل‌های بهداشتی است که مسوولان بهداشتی کشور بر آن تاکید می‌کنند.

«ایران‌وایر» در همین رابطه با «سیمین فهندژ»، نماینده جامعه جهانی بهایی در سازمان ملل متحد گفت‌وگو کرده است.

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد. 

© Copyright Off-Centre Productions 2021