بازداشت این شهروند بهائی در زمانی صورت گرفته است که کشور درگیر موج چهارم کرونا و با رشد بی‌سابقه تعداد مبتلایان و درگذشتگان ناشی از این بیماری مواجه است.

با توجه به این‌که زندان‌ها از پُر خطرترین مراکز شیوع بیماری کرونا به‌شمار می‌روند و مسئولین بهداشتی و پزشکی کشور همواره به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و قرنطینه خانگی توصیه و تاکید می‌کنند، مشخص نیست بازداشت این شهروند بهائی مبتلا به کرونا در این شرایط بحرانی کشور به چه منظور صورت گرفته است زیرا زندانیان و ماموران مرتبط با او در معرض بیماری قرار دارند هم‌چنین با توجه به این‌که آزیتا رضوانی در هنگام دستگیری هنوزبیمار بوده و پروسه درمانش تمام نشده است، سلامت او نیز در زندان بدون درمان در خطر خواهد بود.

گفتنی است که در روز یکشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰، منازل سیزده شهروند بهائی در شهر بهارستان از توابع اصفهان از سوی ماموران وزارت اطلاعات، بازرسی و هشت شهروند بهائی بازداشت شدند. روز بعد هم تعداد دیگری از بهائیان بهارستان به دادسرا احضار شدند.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد.