افزایش شمار بازداشت‌شدگان بهائی در بهارستان اصفهان

بر اساس گزارش رسیده به ایران وایر، در پی یورش وزارت اطلاعات در روز یکشنبه پنجم اردیبهشت به منازل سیزده تن از شهروندان بهائی در بهارستان اصفهان و بازداشت هشت فرد بهائی در این شهر، در همان روز یک شهروند بهائی دیگر به نام «مریم خرسندی» هم در منزل شخصی‌اش در اصفهان بازداشت شد.

خانم خرسندی مدتی قبل از بهارستان به اصفهان نقل مکان کرده است.

بازداشت این شهروند بهائی در حالی صورت گرفت که مریم خرسندی به دلیل بیماری در دوره شیمی درمانی قرار دارد و پس از بازداشت، به داروهای‌شان دسترسی ندارد.

همچنین در روز دوشنبه ششم اردیبهشت، ماموران امنیتی به منزل «رویا آزادخوش» در بهارستان مراجعه کرده و پس از بازرسی منزل، این شهروند بهائی را بازداشت کردند و تاکنون از او اطلاعی در دست نیست.

در همین روز، ماموران امنیتی در بهارستان به منازل چند شهروند بهائی دیگر از جمله مژده بهامین، ناهید رضوانی، الناز خواص و خانم زارعی رفته و پس از ضبط وسایل شخصی از قبیل کامپیوتر، لپ تاب و تلفن همراه، محل را ترک کردند.

قابل ذکر است به‌جز دو فرد مذکور، هفت شهروند بهائی دیگر از روز یکشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ در بازداشت هستند. اسامی بازداشت‌شدگان عبارت است از:

سارا شکیب، فیروزه راستی نژاد، ساناز راسته، آزیتا رضوانی خواه، مژگان پورشفیع، نسرین خادمی، نوشین همت، مریم خورسندی و رویا آزادخوش.

در سه هفته اخیر پس از تعطیلات عید، فشار بر بهائیان در ایران شدت یافته است به‌طوری که منازل بیش از سی شهروند بهائی در شهرهای ایران بازرسی شده و بیش از بیست شهروند بهائی در شهرهای مشهد، بندرعباس، شیراز، اصفهان و بهارستان، بازداشت و به زندان منتقل شده‌اند.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد. 

© Copyright Off-Centre Productions 2021