به گفته این منبع آگاه بر اساس بخشنامه ریاست قوه قضاییه مبنی بر اعطای ۲۰ روز مرخصی به زندانیان به‌جز «مجرمین پرخطر» تعداد زیادی از زندانیان زندان بوشهر به مرخصی اعزام شده‌اند ولی با توجه به نامه‌ای که از طرف وحید رهایی قطب‌آبادی، قاضی اجرای احکام در پرونده این زندانی بهایی ضمیمه شده است تلاش خانواده آقای جابری برای گرفتن مرخصی بی‌ثمر بوده و هیچ‌‌کدام از قضات یا مقامات مسئول با مرخصی او موافقت نکرده‌اند.

یکی از نزدیکان آقای جابری به ایران وایر می‌گوید: «اسداله جابری از ۱۶ اسفند ماه به همراه همسر، خواهر و یک خانم بهایی دیگر در حال گذراندن محکومیت خودشان در زندان بوشهر هستند. این شهروندان بهایی، پیش‌ از این تاریخ به دلیل شیوع کرونا در مرخصی بودند. با آن‌که دادستان و قاضی پرونده با تمدید مرخصی ایشان موافقت کردند ولی قاضی قطب‌آبادی، قاضی اجرای احکام مرخصی را تمدید نکرد و این چهار شهروند بهائی به زندان منتقل شدند. در روزهای گذشته هم بار دیگر به دلیل عدم موافقت آقای قطب آبادی با مرخصی اسداله جابری، این زندانی بهائی به مرخصی اعزام نشد. مشخص نیست قاضی قطب‌آبادی دارای چه اختیاراتی است که می تواند مانع اجرای بخشنامه ریاست قوه قضاییه کشور شود یا حتی فراتر از دادستان و قاضی پرونده حکم صادر کند.»

ممانعت از مرخصی اسداله جابری در حالی صورت می‌گیرد که این شهروند  بهایی، قبل از دوره زندان عمل قلب باز داشته و تحت درمان بوده است.

در حال حاضر و با توجه به وضعیت قرمز کرونا در بوشهرو هم‌چنین ابتلای یکی از زندانیانی که در بند مجاور با محل نگهداری آقای جابری زندانی است، خانواده این شهروند بهایی به شدت نگران سلامتی او هستند.

قابل ذکر است اسداله جابری، احترام شیخی (همسر)، فریده جابری (خواهر) و مینو ریاضتی زندانیان بهایی زندان بوشهر هستند که هر کدام به اتهام «عضویت در گروه‌های بهایی و به قصد برهم‌زدن امنیت کشور» به سه سال حبس تعزیری و دو سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم شده‌اند.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد.