محروم‌کردن زندانیان بهائی بوشهر از مرخصی نوروزی

در پی مخالفت قاضی اجرای احکام دادگاه انقلاب بوشهر، چهار شهروند بهائی زندان این شهر از حق دریافت مرخصی نوروزی محروم شدند.

در روز سه شنبه ۲۶ اسفند، بخشنامه مرخصی زندانیان نوروز ۱۴۰۰ در زندان بوشهر اعلام شد. در این بخشنامه که با امضاء ریاست قوه قضاییه کشور، ابراهیم رئیسی است کلیه محکومین به حبس که شرایط استفاده از مرخصی را دارند (یعنی یک ششم حبس خود را گذرانده‌اند) و کلیه محکومین جرایم مالی بدون در نظرگرفتن مدتی که در حبس هستند، واجد دریافت مرخصی پانزده روزه نوروزی شده‌اند. مطابق بخشنامه مذکور به محکومین امنیتی که حکم‌شان کمتر از پنج سال حبس است، مرخصی نوروزی تعلق می‌گیرد.

بهائیان زندان بوشهر پس از کسب موافقت و امضای قاضی زندان، جهت مرخصی اقدام می‌کنند ولی طی نامه‌ای از طرف قاضی اجرای احکام، وحید رهایی قطب آبادی از اعطاء مرخصی به ایشان جلوگیری می‌شود.  

قابل ذکر است سه نفر از چهار زندانی بوشهر از یک خانواده هستند. اسامی زندانیان بهائی بوشهر عبارت است از:

اسداله جابری- احترام شیخی (همسرش)- فریده جابری (خواهر)- مینو ریاضتی.

این چهار شهروند بهائی به اتهام عضویت در جامعه بهائی به قصد برهم‌زدن امنیت کشور هر کدام به سه سال حبس تعزیری و دو سال ممنوع خروجی از کشور محکوم هستند.  

یک شهروند بهائی به ایران وایر گفت: «اسداله جابری ۶۳ سال، احترام شیخی ۵۸ سال و مینو ریاضتی، بالای ۵۰ سال سن دارند و با توجه به اظهارات اخیر مسئولین پزشکی بوشهر در مورد افزایش یافتن مبتلایان کرونا در شهر،* جان این شهروندان بهائی که دارای کبر سن و بیماری‌های مربوط به سنین بالا هستند در زندان در خطر است و مشخص نیست به چه دلیل آقای رهایی قطب آبادی، این زندانیان را از حق دریافت مرخصی ممنوع کرده‌ است.»

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

اخبار

دیده‌بان حقوق بشر: رفتار جمهوری اسلامی با بهائیان «جنایت علیه بشریت» است

سازمان دیدبان حقوق بشر در گزارشی بی سابقه اعلام کرد آزار و سرکوب سیستماتیک چهل و پنج سالۀ جامعۀ بهائی توسط حکومت ایران، بر اساس قوانین کیفری بین‌المللی، مصداق جنایت علیه بشریت است.

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد. 

© Copyright Off-Centre Productions 2021